رپرتاژ آگهی

چگونه با کمترین کارمزد ارز دیجیتال بخریم و انتقال دهیم؟ کدام صرافی ایرانی کارمزد کمتری دارد؟

چگونه با کمترین کارمزد ارز دیجیتال بخریم و انتقال دهیم؟ کدام صرافی ایرانی کارمزد کمتری دارد؟

مانند اکثر تراکنش‌هایی که در دنیای واقعی انجام می‌دهیم، برای ارزهای دیجیتال نیز باید کارمزد پرداخت کنیم. بعضی افراد تصور می‌کنند که پرداخت این کارمزد صرفاً برای اولین معامله انجام می‌شود اما هر بار که شما ارز دیجیتال خرید و فروش می‌کنید باید کارمزد این تراکنش را بپردازید. به همین دلیل ممکن است شما حتی در روز چندین بار معاملات انجام دهید و موظف به پرداخت کارمزد تراکنش باشید. پس نیاز است که یک صرافی با کم‌ترین کارمزد انتخاب کنید.

میزان کارمزد تراکنش در شبکه های مختلف یکسان نیست به عنوان مثال کارمزد تراکنش بیت‌کوین با کارمزد تراکنش اتریوم برابر نیست. نحوه دریافت کارمزد بسته به صرافی شما تغییر می‌کند. ممکن است یک صرافی هنگامی که ارزی را می‌فروشید کارمزد اضافه کند اما صرافی دیگر کارمزد را از رمز‌ارزی که می‌خرید کم کند. حتی بسته به صرافی شما مقدار کارمزدی که پرداخت می‌کنید متغیر است. این مقدار می‌تواند تحت تاثیر ظرفیت شبکه نیز تغییر کند.

2

چرا باید کارمزد ارز دیجیتال پرداخت کنیم؟

بعضی افراد از دلیل دریافت کارمزد اطلاعی ندارند و و برای آنها پرداخت این کارمزد غیر قابل قبول است. اما باید بدانید که تراکنش‌های شما در بلاک‌چین پردازش می‌شوند و پردازش آنها توسط ماینرها و اعتبارسنج‌ها انجام می‌شود. بنابراین کارمزدی که شما پرداخت می‌کنید جهت تایید تراکنش و حفظ امنیت شبکه به همان ماینرها و اعتبارسنج‌ها داده می‌شود. پس شما در قبال امنیتی که دریافت می‌کنید کارمزد پرداخت می‌کنید. حتی وقتی که عجله دارید و می‌خواهید تراکنش‌های شما سریع‌تر پردازش شود، برای تایید فوری به ماینرها کارمزد بیشتری پرداخت می‌کنید.

میزان کارمزد را چه کسی و چگونه تعیین می‌کند؟

نحوه‌ی تعیین میزان کارمزد بر اساس حجم تراکنش‌ها و شلوغی شبکه مشخص می‌شود. ماینرها برای پردازش تراکنش‌ها فضای محدودی دارند به طوری که حداکثر  ۴ مگابایت را می‌توانند ذخیره کنند بنابراین تراکنش‌هایی که حجم بیشتری دارند، فضای بیشتری را نیز اشغال می‌کنند و باید کارمزد بیشتری برای آنها دریافت شود. اما بلاک چین‌هایی که شبکه شلوغی دارند و تراکنش‌های بیشتری را پردازش می‌کنند معمولاً دریافت کارمزد آنها کمتر است. بنابراین کمترین کارمزد ارز دیجیتال برای شبکه‌هایی است که ظرفیت بیشتری دارند. همچنین در مواقعی که کاربران زیادی تراکنش انجام می‌دهند، تایید تراکنش‌ها در صف انتظار باقی می‌ماند و شبکه شلوغ می‌شود. همین شلوغی باعث افزایش کارمزد می‌شود.

دنیای ارزهای دیجیتال یک دنیای جالب و در عین حال پر هیجان است. اگر می‌خواهید در این حوزه فعالیت کنید و از اخبار جدیدترین ارز دیجیتال آگاه شوید لینک را مطالعه کنید.

برای کاهش کارمزد چه کار می‌شود کرد؟

خالقان رمز ارزها دنبال راه‌حل‌هایی هستند که کارمزد‌ها را کاهش دهند. کاهش کارمزد نیز منوط به افزایش سرعت پردازش تراکنش‌ها است.

یکی از راههایی که خالقان رمزارزها در پیش گرفته‌اند سافت فورک سگویت است. سگویت داده‌ها را به مکان دیگری انتقال می‌دهد که فضای بیشتری برای پردازش تراکنش در آنجا وجود دارد.راه حل دیگر هارد فورک بیت کوین کش است. هارد فورک فضای هر بلوک را گسترش می‌دهد و حداکثر اندازه پردازش داده در بلوک را به ۸ مگابایت رسانده است. همچنان افراد در پی راهی برای کاهش میزان کارمزد هستند. اما شما می‌توانید از طریق کار کردن با یک صرافی معتبر کارمزد پرداختی را کمتر کنید.

کارمزدهای مختلف برای معامله ارز دیجیتال

برای تراکنش رمزارزها چند کارمزد مختلف وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

کارمزد کیف پول هنگام تراکنش به کیف پول رمزارزی که شما دارید فرستاده می‌شود. این نوع از کارمزدها برای مدیریت تراکنش‌ها و توسعه آنها استفاده می‌شود. شما بابت امنیت و دور ماندن از هرگونه خطری این هزینه را به کیف پول پرداخت می‌کنید. اما باید بدانید که همه کیف پول‌ها کارمزد دریافت نمی‌کنند.

نوع دیگر کارمزد صرافی است. وقتی در یک صرافی به معامله می‌پردازید برای خرید یا فروش باید کارمزدی به صرافی پرداخت کنید. میزان این کارمزد در بعضی از صرافی‌ها ثابت و در بعضی دیگر متغیر است. شرایط پرداخت کارمزد در هر صرافی فرق می‌کند و شما قبل از شروع کار باید از آن اطلاع کسب کنید.

آخرین نوع کارمزد شبکه است. این کارمزد را به شبکه بلاک‌چین پرداخت می کنید. این کارمزد بابت هزینه‌های استخراج ارز دیجیتال است. با پرداخت کارمزد به توسعه بلاک‌چین و پردازش تراکنش‌ها کمک می‌کنید.

موارد مهم در پرداخت کارمزد

برای اینکه ارز دیجیتال خرید و فروش کنید و کارمزد بپردازید باید به چند مورد توجه کنید. یکی از آنها این است که این کارمزد دریافتی به چه میزان است. بهتر است از ارزهای دیجیتالی استفاده کنید که کارمزد کمتری برای آنها تعیین شده است. در گام بعدی باید به این مورد توجه کنید که وقتی ارز دیجیتال را انتقال می‌دهید کیف پول و صرافی مبدا و مقصد از هر دو شبکه پشتیبانی کند.

3

کدام صرافی ایرانی کارمزد کمتری دارد؟

در پاسخ به این سوال بهتر است بگوییم که پس از انتخاب صرافی باید میزان کارمزدهای آن را پیدا کنید و آنها را با بقیه صرافی‌ها مقایسه کنید. بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال صرافی تبدیل است چرا که روزانه عددی معادل با بیست میلیارد تومان در آن معامله می‌شود و این یعنی تراکنش‌ها در این سایت بالا هستند. بنابراین کارمزد های ارز دیجیتال با میزان کم دریافت می‌شوند صرافی تبدیل یک صرافی غیر متمرکز است که کمترین کارمزد را از معامله‌گران دریافت می‌کند و امنیت بالایی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جمع بندی

به یاد داشته باشید که اگر کارمزدی از شما دریافت می‌شود، هزینه غیرمنطقی نیست بلکه بابت امنیت و ایجاد فضا برای معامله‌های بزرگ است. همچنین کارمزدی را که پرداخت می‌کنید به توسعه ارزهای دیجیتال کمک می‌کند و باعث می‌شود که در آینده سرمایه‌گذاری‌های بهتری را انجام دهید.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال و پرداخت کمترین کارمزد، به شما صرافی تبدیل را پیشنهاد می‌کنیم. صرافی تبدیل با سابقه درخشان در حوزه ارز دیجیتال یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های متمرکز است که با حجم بالای معامله در آن، بسیار نزدیک به صرافی بایننس است و به همین دلیل یک صرافی ایرانی با کمترین دریافت کارمزد شناخته می‌شود.

نظر شما