خبر جدید درباره بنزین/ تصمیم شبانه مسئولان برای گرانی بنزین

خبر جدید درباره بنزین/ تصمیم شبانه مسئولان برای گرانی بنزین

بازار شایعات درباره افزایش قیمت بنزین داغ است.

به گزارش 9 صبح؛ بازار شایعات درباره افزایش قیمت بنزین همچنان داغ است و هر چند روز یک بار حرف و حدیث جدیدی در این‌باره به گوش می‌رسد. چند وقت پیش هم شایعه ۳ نرخی شدن قیمت بنزین در فضا مجاز دست به دست می‌شد.

خبر جدید از قیمت بنزین چیست ؟ پس از اعلام تعطیلی دو روزه کشور، شایعاتی مبنی بر تصمیم جدید دولت در زمینه اصلاح قیمت بنزین  و سهمیه‌بندی بنزین و اجرای آن در ایام تعطیلی مطرح شد. این بار نیز تعطیلی دو روزه‌ی کشور به بهانه گرمای هوا باعث شد تا برخی به سناریوهای جدید دولت در زمینه قیمت بنزین بپردازند. چند وقت پیش هم شایعه ۳ نرخی شدن قیمت بنزین در فضای مجازی دست به دست می‌شد.

از یک طرف، مقامات دولتی و حتی نمایندگان مجلس تاکید دارند که بنزین گران نمی‌شود، اما از دیگر سو، خبرهایی چون کمبود بنزین، احتمالات درباره قیمت بنزین را بالا می‌برد.

اما آیا دولت تصمیم جدیدی درباره قیمت بنزین دارد؟

امروزرئیس سازمان برنامه و بودجه با انتشار توییتی این شایعات را رد کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با رد شایعات افزایش قیمت بنزین، گفت: یکی از تصمیمات سخت پیش روی تیم اقتصادی دولت پرهیز از شوک‌درمانی است.

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: یکی از تصمیمات سخت پیش روی تیم اقتصادی دولت، تقویت ثبات و پیش‌بینی‌پذیری در اقتصاد و پرهیز از هرگونه شوک‌درمانی است. سیاست‌های غیرقیمتی انرژی می‌تواند بدون ایجاد تکانه‌های جدید به بهینه‌سازی مصرف انرژی کمک کند.

چندی پیش وزیر کشور نیز در پاسخ به پرسشی درباره احتمال افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: این موضوع کاملاً شایعه است و خلاف واقعیت؛ هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت در این زمینه برنامه‌ریزی برای آینده دارد یا احتمال دو یا سه نرخی شدن بنزین وجود دارد یا نه، تاکید کرد: خیر؛ اصلا دولت برنامه‌ای در این زمینه ندارد.(ایسنا)

پیش از آن نیز سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز به خبر سه نرخی شدن قیمت بنزین واکنش نشان داده و گفته بود: «نرخ بنزین امسال هیچ تغییری نخواهد کرد. متأسفانه هر از چندگاهی چنین شایعاتی در رسانه‌ها و فضای مجازی پخش می‌شود، اما به‌عنوان سخنگوی کمیسیون انرژی از مردم می‌خواهم به هیچ عنوان به شایعه‌ها توجه نکنند، زیرا هیچ تغییر و افزایشی در قیمت بنزین و گازوئیل در سال ۱۴۰۲ اتفاق نخواهد افتاد.»

آچمز بنزینی مردم

به‌رغم تمام اظهاراتی که در رابطه با رد تصمیم جدید دولت مبنی بر تغییر قیمت و سهمیه بنزین، به آن اشاره شد، اما تجربه سال 98 باعث شده تا بسیاری از شهروندان همچنان نسبت به این موضوع بدبین باشند و هر اتفاقی به تصمیم سوختی دولت و آچمز بنزینی خود ارتباط دهند.

در همین زمینه روزنامه دولتی اطلاعات در گزارشی نوشت: «حتی اگر آنقدر بدبین نباشیم که آن‌ را محک زدن واکنش افکار عمومی و نوعی نظرسنجی پنهان بدانیم، واقعیت این است که دولت و حکومت سال‌هاست بدون هیچ منطق کارشناسی، به دلیل امنیتی شدن بی‌دلیل تعدیل قیمت یک کالای مورد نیاز جامعه، به نوعی خود و مردم و مملکت را در حالت آچمز نگه داشته و قدرت تصمیم‌گیری یا هر نوع اتخاذ تصمیمی را به دلیل واهمه از تبعاتش از دست داده است و در مقابل خود را در مقامی یا موقعیتی نمی‌بیند که بتواند در برابر ابرچالش‌های کشور با مردم رک و صریح و دلسوزانه و همدردانه گپ بزند و در رفع آن بکوشد و این هیچ خوب نیست؛ اما فریز کردن مساله هم دردی را دوا نمی‌کند.».

 

وب گردی

    نظر شما