فوری؛ سهمیه بنزین این افراد قطع می شود
قرار است سهمیه بنزین بخشی از سهمیه داران حذف شود. این خبر را مقام تاکسیرانی شهر تهران درباره سهمیه بنزین اعلام کرد. بر این اساس قرار است سهمیه بنزین تاکسی های غیرفعال حذف شود. قرار است سهمیه بنزین تاکسی های غیرفعال حذف و آنها جریمه شوند. جزئیات بیشتر درباره حذف سهمیه بنزین تاکسی های غیرفعال را در ادامه بخوانید.
به گزارش 9 صبح؛ با اعمال تغییراتی در سهمیه بنزین بخشی از سهمیه داران قرار شد تا سهمیه بنزین تاکسی های غیرفعال حذف شود.
قرار است تغییراتی در سهمیه بنزین بخشی از سهمیه داران اعمال شود.
قرار است سهمیه بنزین بخشی از سهمیه داران حذف شود. این خبر را مقام تاکسیرانی شهر تهران درباره سهمیه بنزین اعلام کرد. بر این اساس قرار است سهمیه بنزین تاکسی های غیرفعال حذف شود. قرار است سهمیه بنزین تاکسی های غیرفعال حذف و آنها جریمه شوند. جزئیات بیشتر درباره حذف سهمیه بنزین تاکسی های غیرفعال را در ادامه بخوانید.
معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس طرح «لاگ هوشمند» هر تاکسی گردشی و تلفنی از اول شهریور ماه باید ۲۰ پرداخت الکترونیک داشته باشد، گفت: ما به دادههای پرداخت الکترونیک دسترسی داریم و میتوانیم تاکسیهای فعال را از غیر فعال تشخیص دهیم.
معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران از شناسایی تاکسیهای گردشی و تلفنی غیرفعال در تهران از اول شهریور خبر داد و گفت: دو جریمه برای این تاکسیها در نظر گرفتیم.
محمد علوی زاده درباره طرح موسوم به «لاگ هوشمند» در راستای شناسایی تاکسیهای گردشی و تلفنی غیر فعال، گفت: از اول شهریور ماه طرحی به نام «لاگ هوشمند» با هدف شناسایی تاکسیهای گردشی و تلفنی غیر فعال در سطح شهر تهران آغاز میشود.
سهمیه بنزین تاکسی
وی با بیان اینکه تاکسیهای خطی باید در خط حاضر شوند و ناظر خط نیز فعالیت این نوع تاکسیها را کنترل میکند، افزود: تاکسیهای گردشی و تلفنی باید بطور مداوم در سطح شهر حرکت کنند؛ اما متأسفانه درصد قابل توجهی از این نوع تاکسیها کم فعالیت هستند که در راستای طرح «لاگ هوشمند» آنها را شناسایی خواهیم کرد.
علوی زاده با بیان اینکه بر اساس این طرح هر تاکسی گردشی و تلفنی از اول شهریور ماه باید ۲۰ پرداخت الکترونیک داشته باشد، گفت: ما به دادههای پرداخت الکترونیک دسترسی داریم و با این معیار میتوانیم تاکسیهای فعال را از غیر فعال تشخیص دهیم.
وی در پاسخ به این سوال که با تاکسیهای غیر فعال چه برخوردی میشود؟ گفت: اگر تاکسی گردشی و تلفنی پرداخت هوشمند نداشته باشد در مرحله اول به او پیامک ارسال میکنیم مبنی بر اینکه چرا و به چه علت فعالیت ندارد و در ماه بعدی کنترل بیشتری بر روی تاکسی غیر فعال انجام میگیرد و سه مرتبه پیامک به تاکسیهای گردشی و تلفنی غیر فعال ارسال میکنیم و اگر باز هم فعالیت نداشته باشند در مرحله اول طرح ترافیک آنها ابطال و بعد از آن سهمیه سوختشان لغو میشود.
معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تأکید بر اینکه سازمان تاکسیرانی در نظر دارد که امکانات رفاهی ویژهای برای تاکسیرانان فعال در نظر بگیرد، گفت: ما معتقدیم که تاکسی باید در خدمت حمل و نقل عمومی و نه در خدمت شخص باشد.
واریز سهمیه بنزین
در ابتدای هر، میزان ۶۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه به کارتهای هوشمند سوخت شخصی واریز میشود، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز میشود.
سقف ذخیره سهمیه بنزین کارتهای هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلتها ابتدا شش ماه بود که به دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام شده برای مقابله با گسترش آن، شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی در اطلاعیهای این سقف را به ۹ ماه تغییر داد، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلتها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۹ ماه در کارتهای هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.
سهمیه بنزین خودرو شخصی
سقف ذخیره سهمیه بنزین کارتهای هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلتها ابتدا شش ماه بود که به دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام شده برای مقابله با گسترش آن، شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی در اطلاعیهای این سقف را به ۹ ماه تغییر داد، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلتها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۹ ماه در کارتهای هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.
حسین آقایان درباره افزایش مصرف بنزین و راهکار عبور از آن اظهار داشت: یکی از دلایل رشد مصرف این بوده که قیمت پایین است. وقتی به موقع قیمت بنزین را بالا نبردند، باید به تبعات آن میاندیشیدند. اکنون هم اگر اجرایی شود روی تورم اثر میگذارد و قیمت دیگر کالاها را بالا میبرد، اگر هم کاری نکنیم مصرف به صورت لجام گسیخته افزایش مییابد.
وی پیشنهاد کرد: یکی از راهکارها اینکه باید از سهمیه کارتهای سوخت شخصی کم، برداشت بنزین با نرخ آزاد را هم محدود کنند و قیمت را هم تاحدی بالا ببرند که مصرف قدری کنترل شود.
مدیر اسبق تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی با بیان اینکه ما اکنون تبدیل به واردکننده میشویم، افزود: تردد اتومبیلهای فرسوده هم مزید بر علت شده و مصرف را به شکل سرسامآوری افزایش میدهد. همه اینها دست به دست هم داده که حل ماجرا را سخت کند.
وی گفت: اگر قیمت بنزین در حد ۵ هزار تومان باشد شاید در حد اینکه درآمدهای دولت را تاحدی بیشتر کند، تاثیرگذار است، اما واقعیت اینکه قیمت بنزین با وضع تورمی که وجود دارد شاید با نرخ ۱۰ هزار تومان هم کم باشد.
آقایان بیان داشت: باید برای دارندگان خودروهای اوراقی مشوقها و امتیازاتی در نظر بگیرند، مثلا وام کمبهره اختصاص دهند تا این خودروها از رده خارج شوند، البته دارندگان این خودروها با قیمت بسیار بالای کنونی خودرو انگیزهای برای تعویض آن ندارند.
نظر شما