خبر مهم یک نماینده مجلس/ بنزین در سال ۱۴۰۳ گران می شود + جزئیات

خبر مهم یک نماینده مجلس/ بنزین در سال 1403 گران می شود + جزئیات

به گزارش 9 صبح؛ یک نماینده مجلس درباره احتمال افزایش قیمت بنزین در سال ۱۴۰۳ توضیح داد.

عضو کمیسیون انرژی با تاکید بر سهم بالای خودروها در مصرف سوخت گفت: در حال حاضر، بخش مهمی از حمل و نقل کالاهای ما با کامیون‌هایی انجام می‌شود که به دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی تعلق دارند و هر ۱۰۰ کیلومتر ۶۰ لیتر بنزین می‌سوزانند.

عضو کمیسیون انرژی با تاکید بر سهم بالای خودروها در مصرف سوخت گفت: در حال حاضر، بخش مهمی از حمل و نقل کالاهای ما با کامیون‌هایی انجام می‌شود که به دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی تعلق دارند و هر ۱۰۰ کیلومتر ۶۰ لیتر بنزین می‌سوزانند.

وضعیت سوختگیری بنزین در تهران به روال عادی برگشته است اما همچنان در برخی شهرها به‌خصوص شهرهای مرزی مانند سیستان و بلوچستان صف‌های بنزین برقرار است. طبق گزارش‌ها و صحبت‌های مسئولین، مصرف بنزین امسال در کشور به طور حیرت‌انگیزی افزایش یافته است به طوری که افزایش مصرف، ناترازی در تولید و مصرف را تشدید کرده و در حال حاضر برای رفع این ناترازی، از ذخایر استراتژیک برداشت می‌شود.

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی عنوان کرد: برای رفع ناترازی بنزین و به‌منظور تامین افزایش تقاضا روزانه از ۲.۵ تا ۳ میلیون لیتر ذخایر استراتژیک برداشت می‌کنیم.

هرچند با وجود افزایش مصرف بنزین، مسئولان تاکید دارند که هیچ مشکلی برای تامین و توزیع بنزین در کشور وجود ندارد اما چالش بنزین این روزها گمانه‌زنی‌های مختلفی به دنبال داشته است و همچنان، خبرهایی از افزایش قیمت بنزین به گوش می‌رسد و برخی می‌گویند چون بنزین ارزان است، مصرف آن بی‌رویه است و صحبت از الزام اصلاح نرخ بنزین می‌کنند با این حال مسئولان بارها شایعه افزایش قیمت بنزین را رد کرده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در مورد موضع مجلس در رابطه با بنزین گفت: هم مجلس و هم دولت بارها گفته‌اند که امسال هیچ‌گونه افزایش قیمت بنزین نداشته و نداریم اگر هم قرار باشد اتفاقی بیفتد و خبر جدیدی باشد قطعا ابتدا دولت با مجلس هماهنگ می‌کنند و این موضوع از قبل اعلام خواهد شد، بنابراین همانطور که خود وزیر نفت و مسئولان دیگر چند بار در چند روز اخیر تاکید کرده‌اند امسال بنزین گران نخواهد شد.

حسین حسین‌زاده در پاسخ به اینکه ممکن است قیمت بنزین در سال بعد تغییر کند؟ گفت: برای سال بعد هنوز هیچ برنامه‌ای نیست و برنامه ما الان برای ۱۴۰۲ است و اگر صحبت و تغییری باشد برای بودجه ۱۴۰۳ که زمستان ارائه می‌شود، است و در آن صورت هم دولت باید ابتدا پیشنهاد بدهد و بعد درباره آن بحث شود

 

    نظر شما