تخلف این دو بانک از بخشنامه بانک مرکزی

تخلف این دو بانک از بخشنامه بانک مرکزی

براساس اطلاعات صورت مالی یک شرکت بیمه، این شرکت در سال ۱۴۰۱ برای سپرده‌های سرمایه‌گذاری خود از دو بانک « پاسارگاد » و « اقتصاد نوین » نرخ سود ۲۶ درصد دریافت کرده است.

به گزارش 9صبح، براساس اطلاعات صورت مالی بیمه آسیا، این شرکت در سال ۱۴۰۱ برای سپرده‌های سرمایه‌گذاری خود نرخ سود ۲۶ درصد و ۲۴ درصد نیز از بانک‌ها خصوصی دریافت کرده است.

بانک0

این درحالی است که تنها در دو ماه پایانی سال ۱۴۰۱ و با تصمیم بانک مرکزی سقف نرخ سود علی‌الحساب سالانه سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار افزایش یافت و نرخ سود سپرده‌های بلندمدت نظام بانکی به ۲۲/۵ درصد رسید.

تیرماه امسال بود که محمدرضا فرزین، رئیس بانک مرکزی در دیدار دوره‌ای خود با مدیران عامل بانک‌ها با تاکید بر اینکه در اجرای مصوبه نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات با هیچکس رو در بایستی نداریم، تصریح کرد: نرخ‌های سود کنونی، نرخ‌های خوبی است و اگر بانک‌ها بر این اساس کار کنند مشکلی پیش نمی‌آید.

تخلف

متأسفانه بر اساس گزارش‌های دریافتی برخی بانک‌ها به نرخ‌های مصوب پایبند نیستند و آن را رعایت نمی‌کنند. بر این اساس هر بانکی رعایت نکند حتماً به هیئت انتظامی بانکی معرفی و با آنها برخورد می‌شود.

وب گردی

    نظر شما