اعتراض رانندگان اسنپ و تپسی به کرایه ها/ نرخ کرایه ها بیشتر می شود؟
دستور سازمان تعزیرات در حذف گزینه عجله دارم در بازار تاکسیهای اینترنتی آشفتگی ایجاد کرده است
به گزارش 9 صبح؛ گلایههای رانندگان اسنپ و تپسی باعث شده که برخی از رانندگان کار نکردن را ترجیح بدهند، گلایه رانندگان بیشتر در ارتباط با عدم تخصیص سهیمه بنزین، کمیسیون بالا و کرایههای کم است.
بر اساس گزارشهای دریافتی، این رانندگان به دلیل عدم تخصیص سهمیه بنزین، دریافت مبالغ بالا تحت عنوان “حق کمیسیون” و همچنین، کرایههای ناچیز در شرایط شغلی و معیشتی بسیار دشواری قرار دارند. به گفته این معترضان، نرخ کرایه آنها بر اساس بنزین هزار و پانصد تومانی تعریف شده که در یک سال گذشته آن را دریافت نکردهاند و اما در مقابل، حق کمیسیون آنها به میزان ١۵ تا ٢٠ درصد افزایش یافته است.
رانندگان معترض میگویند با کسر هزینهها، درآمد روزانه آنها به حدی کاهش یافته که قادر به خرید کالاهای اساسی خانوار نیستند و شرکت اسنپ، نیز با فروش اقلامی از قبیل روغن ماشین و قطعات خودرو با قیمتهای غیرواقعی و کیفیت پایین، در حال بهرهکشی از آنها است.
در تازهترین برآورد سهم بازار انجام شده توسط یکی از آژانسهای مستقل تحقیقات بازاریابی (با تمرکز بر هشت شهر اصلی و مشترک محل فعالیت این شرکتها) شرکت اسنپ حدود ۸۷درصد سهم بازار تاکسیهای اینترنتی در این هشت شهر را به خود اختصاص دادهاست. جمعآوری اطلاعات مربوط به این تحقیق در بازه زمانی ۲ الی ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ میباشد
دستور سازمان تعزیرات در حذف گزینه عجله دارم در بازار تاکسیهای اینترنتی آشفتگی ایجاد کرده است
گزارش هفت صبح، مشاهدات میدانی نشان میدهد که در روز اول حذف این گزینه، به طور قابل توجهی قیمت سفرهای اسنپ پایین آمد. به طور مثال مسیری که پیش از این هشتاد هزار تومان هزینه داشت به ۵۶ هزار تومان کاهش پیدا کرد. اما روز گذشته کاربران مسافر در شبکههای اجتماعی اعلام کردند قیمتها به شدت افزایش داشته به طوری که فرقی با انتخاب گزینه «عجله دارم» نمیکند. البته گفته میشود سیستم اسنپ به طوری است که وقتی تعداد درخواستها بالا برود و رانندهای درخواست را قبول نکند به صورت خودکار قیمتها هم بالا میرود.
نظر شما