مبلغ یارانه جدید برای هر نفر به چه میزان خواهد بود؟

مبلغ یارانه جدید برای هر نفر به چه میزان خواهد بود؟

معاون اقتصادی رئیس جمهور برآورد کارشناسی و مبلغ احتمالی کالابرگ و یارانه جدید برای دهک‌های بالا و پایین جامعه را اعلام کرد. این یارانه به‌طور کالابرگ و مستقیم به افراد پرداخت می‌شود.

به گزارش 9 صبح؛ رضایی گفت: یارانه‌ای که تا دیروز به تجار داده می‌شد تا کالا‌های اساسی را ارزان وارد کنند از این پس به‌طور مستقیم و کالا برگ در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور در بخش خبری ساعت ۲۱ گفت: چون باید طرح عادلانه کردن یارانه کالا‌های اساسی با آرامش بیشتر اجرا شود، قرار شد دو ماه اول ارزش کالابرگ به‌طور نقدی و اعتباری به حساب مردم داده شود، اما بعد از دو ماه طبق قانون مجلس، پرداخت یارانه فقط با استفاده از کالابرگ انجام می‌شود.

 

 

مبلغ کالابرگ برای دهک‌های مختلف چقدر است؟

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: برآورد کارشناسی شده تا به طبقات پایین به هر نفر کالابرگ با ارزش۴۰۰ هزار تومان و به طبقات بالا ۳۰۰ هزار تومان کالابرگ داده شود، اما این ارقام باید با منابع بودجه کشور و ضرورت‌های دیگر بررسی و نهایی شود و طی روز‌های آینده به صورت قطعی اعلام می‌شود.

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا به ریاست رئیس جمهور امشب تشکیل شد تا آخرین هماهنگی‌های لازم برای مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه کالا‌های اساسی صورت بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

    نظر شما