فروشندگان طلا و سکه دست نگه دارید!

فروشندگان طلا و سکه دست نگه دارید!

تحلیلگران معتقدند فروشندگان هفته گذشته طلا و سکه ضرر کرده‌اند و با افزایش قیمت‌ها نتوانسته‌اند خرید کنند.

به گزارش 9 صبح؛ از نظر تحلیلگران، اگر در هفته آینده قیمت انس طلا از سقف فعلی عقب‌نشینی کند، بازار داخلی طلا و سکه نیز به سمت نزول حرکت خواهد کرد. به عقیده معامله‌گران، در صورت کاهش قیمت‌ها، خریداران جامانده وارد بازار خواهند شد و نوسان جدیدی در قیمت‌ها به وجود خواهد آمد.

بازار طلا و سکه همچنان متاثر از افزایش قیمت اونس طلا شاهد انجام معاملات است و قیمت‌ها با نوسانات صعودی همراه هستند. قیمت اونس طلا پس از انتشار داده‌های تورم تولیدکننده آمریکا در روز پنجشنبه، به دلیل انتظارات کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایش یافت و در پی آن بازار دو کاهش نرخ بهره را برای سپتامبر پیش‌بینی کرد که در نتیجه آن قیمت طلا تقویت شد. گزارش وال‌استریت‌ژورنال در روز جمعه هم به عنوان یک محرک قوی، قیمت طلا را بالای مرز مهم ۲۵۵۰ دلار نگه داشت و نرخ اونس طلا تا ۲۵۸۶ دلار افزایش یافت.

به این ترتیب، قیمت این فلز گرانبها در جریان معاملات روز گذشته و پیش از تعطیلات پایان هفته، در سطح ۲۵۷۸ دلار قرار گرفت.

بر این اساس، افزایش قیمت اونس طلا به تقویت بازار داخلی طلا منجر شد و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۳ میلیون و ۷۲۶ هزار تومان رسید. از سوی دیگر طلای آبشده به عنوان اولین بازار داخلی که همراه با اونس طلا صعود کرد، در روز شنبه به کانال ۱۶ میلیون تومان رسید.

وب گردی

    نظر شما