پیش‌بینی قیمت سکه برای امروز ۷ مهر ۱۴۰۳

پیش‌بینی قیمت سکه برای امروز 7 مهر 1403

بازار طلا و سکه این روزها با افزایش تقاضا رو به رو شده است و باید دید با توجه به اوضاع فعلی بازار و تغییرات اخیر، آیا سرمایه‌گذاران همچنان به طلا تکیه خواهند کرد؟

به گزارش 9صبح؛ بازار طلا و سکه نخستین روز هفته را در سایه «افزایش قابل توجه تقاضا» آغاز خواهد کرد که ناشی از «خریدهای نقدی و اجاره‌ای» در جریان معاملات پنجشنبه است؛ روندی که در پی آن قیمت سکه در کانال جدید نوسان داد و طلای آبشده هم مسیر صعودی را در پیش گرفت. قیمت طلای آبشده در روز پنج‌شنبه به 16 میلیون و 974 هزار تومان رسید و در معاملات پشت خطی روز جمعه به 17 میلیون و 45 هزار تومان رسید. همچنین، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در زمان نگارش این گزارش، سه میلیون و 918 هزار تومان است.

قیمت سکه امامی هم روز پنج‌شنبه معاملات از 45 میلیون و 800 هزار تومان آغاز کرد اما با در پیش گرفتن روند صعودی، 46 میلیون و 100 هزار تومان خرید و فروش شد. قیمت نیم سکه و ربع سکه هم به ترتیب به 25 میلیون و 100 هزار تومان و 16 میلیون و 100 هزار تومان افزایش یافت و سکه گرمی هم با قیمت هفت میلیون و 700 هزار تومان معامله شد.

 طی هفته جاری، بازار طلا شاهد جابجایی‌ قابل توجهی در بازدهی اقلام مختلف بود و سکه یک گرمی با افزایش 6.8 درصدی، به عنوان پرفروش‌ترین و جذاب‌ترین گزینه در میان اقلام کوچکتر طلا شناخته شد. این عملکرد قوی سکه یک گرمی نشان‌دهنده تمایل بالای سرمایه‌گذاران به تمرکز بر اقلام کوچکتر و با قابلیت معامله راحت‌تر است. حباب قیمت این سکه هم افزایش یافت و به 66 درصد نسبت به هفته گذشته رسید.

سکه امامی هم به عنوان گران‌ترین عضو بازار طلا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در هفته گذشته با کمترین بازدهی مواجه شده و تنها 3.84 درصد افزایش داشته است. در حال حاضر، حباب قیمت سکه در محدوده 18 درصد باقی مانده استو به نظر می‌رسد عواملی همچون «حراج سکه توسط بانک مرکزی» و «جذب سرمایه‌های خرد به صندوق‌های طلای بورسی»، تأثیر قابل توجهی در ایجاد آرامش در نوسانات قیمت سکه امامی داشته‌ است تا حرکت آن به طور نسبی نسبت به سایر اقلام طلا کندتر باشد. پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله‌گران نشان می‌دهد، با توجه به شرایط موجود و پیش‌بینی‌های بازار، قیمت سکه یک گرمی امروز می‌تواند به کسب بازدهی بیشتر ادامه دهد، در حالی که سکه امامی ممکن است در نوسانات کمتری باقی بماند.

با این حال،‌ دو مولفه مهم و موثر بر نوسانات قیمت ها در بازار طلا و سکه،‌ یعنی دلار و انس طلا هم طی دو روز گذشته نوسانات محسوسی را تجربه کردند. بهای اونس در ادامه روند صعودی خود، روز جمعه، به سطح 2672 دلار رسید. رشد 3.16 درصدی اونس طلا در این هفته‌ در کنار افزایش 1.35 درصدی دلار تهران شرایط بهتری را برای بازار طلا و سکه رقم زده است و این افزایش قیمت نشان‌دهنده تداوم «تقاضا برای طلا‌»‌ به‌عنوان یکی از دارایی‌های امن در شرایط ناپایدار اقتصادی است. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز،‌ تحلیلگران معتقدند عواملی چون «نوسانات بازارهای مالی»، «تغییرات در سیاست‌های پولی» و «تورم بالا»، بر تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا تأثیرگذار است.

این در حالیست که گزارشات اخیر نشان می‌دهند بازارهای جهانی تحت تأثیر «نگرانی‌ها از رکود اقتصادی» و «افزایش تنش‌های سیاسی» قرار دارند و در این شرایط «افزایش تقاضا» برای «سرمایه‌گذاری روی طلا» به‌عنوان محافظی در برابر ریسک‌ها نقش آفرینی می‌کند.

قیمت دلار هم در بازار تهران در آخرین روز کاری هفته گذشته نوسان صعودی را به ثبت رساند و در پله اول از کانال 60 هزار تومان جا خوش کرد. این اسکناس آمریکایی در جریان معاملات پشت خطی هم به نیمه کانال 60 هزار تومان رسید.

به گزارش اقتصادنیوز،‌ تحلیلگران فنی معتقدند کف حمایت طلای آبشده در بازه 16 میلیون و 550 هزار تا 16 میلیون و 620  هزار تومان قرار دارد و اگر این سطوح حمایتی در جریان معاملات امروز حفظ شود و قیمت طلای آبشده از مرز 16 میلیون و 980 هزار تومان عبور کند، تداوم روند صعودی محتمل است و قیمت به سمت مرز مقاومت 17 میلیون و 300 هزار تومان حرکت خواهد کرد. اما در صورت شکسته شدن سطح حمایتی 16 میلیون و 550 هزار تومان، احتمال کاهش بیشتر قیمت و لمس مرز ۱۶ میلیون و 200 هزار تومان وجود دارد.

همچنین قیمت سکه امامی هم مرز مهم 46 میلیون و 300 هزار تومان را امروز پیش روی خود دارد که برای تعیین مسیر صعودی یا نزولی در جریان معاملات امروز نیازمند نوسان و تثبیت روزانه بالا یا پایین مرز یاد شده است.

وب گردی

    نظر شما