حباب قیمت سکه هر روز بیشتر می‌شود

حباب قیمت سکه هر روز بیشتر می‌شود

حباب سکه در جریان معاملات روز دوشنبه افزایش یافت و به ۱۹ درصد رسید که نشان‌دهنده «مقاومت بازار سکه در برابر کاهش قیمت‌هاست».

به گزارش 9صبح، بازار طلا و سکه در حالی معاملات امروز را آغاز خواهد کرد که در روز دوشنبه اونس طلا از سقف‌ قیمتی فاصله گرفت و حوالی ۲۶۳۰ دلار نوسان داد؛ روندی که در پی آن بازارهای داخلی هم در مسیر نزولی قرار گرفتند. قیمت اونس طلا معاملات روز دوشنبه را در محدوده ۲۶۵۸ دلار آغاز کرد و با کاهش تدریجی قیمت، به ۲۶۴۱ دلار رسید.

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند سطح ۲۶۳۳ دلار، مرز حمایت اصلی اونس طلاست و ماندگاری قیمت بالای این سطح، احتمال بازگشت به مرز ۲۶۵۶ دلار را افزایش می‌دهد. به عقیده این گروه اگر سطح یاد شده شکسته شود، فشار فروش افزایش یافته و قیمت به سطوح پایین‌تر نزول خواهد کرد.

قیمت طلای آبشده هم روز دوشنبه با ۱۷ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان بازگشایی کرد و پس از عقب نشینی به کانال ۱۶ میلیون تومان، در نیمه دوم معاملات با نوسان مثبت به کانال ۱۷ میلیون تومان بازگشت و ۱۷ میلیون و ۴۵ هزار تومان قیمت خورد. هر گرم طلای ۱۸ عیار در روز دوشنبه با قیمت ۳ میلیون و ۹۳۳ هزار تومان معامله شد. نوسانات قیمت انس جهانی تأثیر مستقیم بر قیمت این فلز در بازار داخلی داشته است و روند نزولی انس طلا باعث کاهش ارزش طلای ۱۸ عیار نیز شده است.

 

وب گردی

    نظر شما