۴ دلیل سازمان هدفمندی یارانهها برای پرداخت نشدن یارانی برخی افراد
یارانه نقدی مرحله 166 بر اساس دهکبندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب دهکهای چهارم تا نهم توسط 28 بانک عامل در سراسر کشور واریز شد و آنگونه که سازمان هدفمندی یارانهها اعلام کرد، از ساعت 24 روز جمعه (30 آذرماه) قابل برداشت است. اما همزمان اخباری مبنی بر واریز نشدن یارانه برخی افراد منتشر شد که واکنش سازمان هدفمندی یارانهها را به دنبال داشت.
به گزارش ۹صبح؛ سخنگو سازمان هدفمندی یارانهها در گفتوگو با اقتصادنیوز این اخبار را رد کرد و با بیان چهار دلیل، قاطعانه واریز نشدن یارانه آذرماه را مورد تایید سازمان ندانست.
واریز یارانه آذرماه برای دهکهای چهارم تا نهم بدون حاشیه نبوده؛ گروهی از افراد با تماسهای مکرر با تعدادی از خبرگزاریها یا با انتشار پست در فضای مجازی اعلام کردند که یارانهای به دستشان نرسیده است. در ادامه، این واکنشهای مردمی از سوی سازمان هدفمندی یارانهها بیپاسخ نماند و اطلاعیهای در این باره منتشر شد.
در اطلاعیه سازمان که ظهر امروز منتشر شد، آمده است: «طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانهها درباره ابهاماتی از عدم پرداخت یارانه برخی از دهکها و خانوارها، مشکلی از لحاظ واریز وجود ندارد و تمام اقداماتی که لازم بوده، انجام شده است. مردم حتما حساب بانکی را چک کنند شاید سامانه پیامکی اختلال داشته و پیامک برای عدهای ارسال نشده باشد.».
برای روشن شدن موضوع ماجرا را از طیبه حسینی- سخنگوی سازمان هدفمندی یارانهها جویا شد؛ حسینی با تکذیب این اخبار اعلام کرد که اخبار منتشر شده به هیچ عنوان مورد تایید سازمان هدفمندی یارانهها نیست.
حسینی در ادامه با اعلام این مطلب که یارانه نقدی واریز شده است، به اقتصادنیوز گفت: «یارانه آذرماه به حساب دهکهای اول تا نهم درآمدی در 2 بازه زمانی (25 و 30 آذرماه) طبق ساعت اعلامی واریز شده است».
چند نفر یارانه آذر گرفتند؟
سخنگوی سازمان هدفمندی یارانهها در ادامه با بیان اینکه یارانه 30 آذرماه به حساب 27 میلیون و 30 هزار و 441 سرپرست واریز شده است، افزود: «در مجموع 26 هزار و 372 میلیارد تومان یارانه به حساب 78 میلیون و 624 هزار و 553 نفر واریز شده است.».
4 دلیل برای رد ابهامات یارانه آذرماه
حسینی برای رد ابهامات در ارتباط با واریز نشدن یارانه آذرماه برخی افراد به چهار دلیل استناد کرد. وی در این باره گفت: «اول، ممکن است پیامک واریز به مشتریان ارسال نشده باشد. دوم، احتمال دارد سرپرست خانوار متوجه واریزی نشده باشد. سوم، ممکن است سرپرست خانوار تغییر کرده باشد و چهارم اینکه احتمال اینکه دهکبندی جدید ایجاد شده باشد، وجود دارد.».
چطور از دهک خود مطلع شویم؟
سخنگوی سازمان هدفمندی یارانهها «دهکبندی جدید» را یکی از دلایل انتشار اخبار مبنی بر واریز نشدن یارانه به حساب برخی از افراد دانست. در همین ارتباط، اگر افراد درصدد باشند که از دهک خانوار خود مطلع شوند، از سه روش میتوانند اقدام کنند.
یارانهبگیران میتوانند به سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir، مراجعه کنند. در ضمن، شماره تماس گویا ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ در اختیار متقاضیان گرفته تا اطلاعات مربوط به دهک خانوار خود را به دست آورند. همچنین، یارانهبگیران میتوانند کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را در تلفن همراه خود شمارهگیری کنند تا در جریان دهک خانوار خود قرار بگیرند.
نظر شما