قیمت میگو بالاتر از یارانه ۳۰۰ هزارتومانی

قیمت میگو بالاتر از یارانه ۳۰۰ هزارتومانی

بررسی‌ها از بازار میگو نشان می‌دهد قیمت هر کیلوگرم از آن از ۳۰۰ هزار تومان هم گران‌تر است. یعنی بالاتر از نرخ جدید یارانه‌ها. بدین ترتیب نه‌تنها دیگر مصرف‌کننده داخلی برای این آبزی وجود ندارد، بلکه با این قیمت‌ها دیگر صادرات هم به‌صرفه نیست.

به گزارش 9صبح، بررسی‌ها از بازار شیلات حاکی از آن است که به دلیل افزایش قیمت میگو، این آبزی دریایی دیگر جایی در سفره مردم ندارد.

بدین ترتیب میگوها به دلیل عدم تقاضای داخلی، روی دست تولیدکنندگان مانده‌اند. بازارهای صادراتی نیز اوضاع چندان مساعدی ندارند و بسیاری از مشتریان در این مدت به میگوی ایرانی پشت کرده‌اند. اما چرا قیمت یک کیلو میگو از یارانه ۳۰۰ هزارتومانی هم افراد پیشی گرفت؟

مهرداد بازرگان، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان بر این موضوع صحه گذاشت و گفت: به‌رغم اینکه میگو در بازارهای جهانی روند نزولی داشت، اما قیمت میگو در ایران به دلیل افزایش هزینه‌ها بالا رفت.

آن‌طور که تولیدکنندگان میگو عنوان می‌کنند در حال حاضر به دلیل افزایش هزینه تولید، از جمله هزینه‌های بسته‌بندی، هر کیلوگرم میگو ۳۰۰ هزار الی ۳۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود. این در حالی است که قیمت میگو در بازارهای جهانی در گران‌ترین بخش‌ها کیلویی چهار دلار است. یعنی ۱۲۰ هزار تومان به واحد پول ایران.

به گزارش تجارت نیوز ،از این رو روسیه هم که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مصرف‌کننده میگوی ایران بود حالا از سایر کشورها نیاز خود را برطرف می‌کند.

وب گردی

    نظر شما