شرایط جدید وام ۲۰۰ میلیونی با سود ۵ درصدی

شرایط جدید وام ۲۰۰ میلیونی با سود ۵ درصدی

شرایط جدید وام ۲۰۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ساله اعلام شد.

به گزارش 9 صبح به نقل از فردا، حدود شش ماه از تصویب وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد در شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور می‌گذرد.

اما از آن زمان تا کنون هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات تا ۱۸ درصد را ارایه نکرده است. در واقع این سازمان باید تضمین دهد که ۱۳ درصد از سود این وام توسط دولت پرداخت خواهد شد.

شنیده می‌شود رقم مابه‌التفاوت نرخ سود حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است که عدد سنگینی محسوب می‌شود و ظاهرا مسئولان سازمان برنامه معتقدند این رقم می‌تواند منجر به ایجاد تورم شود.

با این حال بعضی بانک‌ها از جمله بانک سپه پرداخت این تسهیلات را آغاز کرده‌اند. مسئولان بنیاد مسکن در برخی مناطق کشور مثل ایلام نیز اعلام کرده‌اند روند پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی تسریع شده است.

وام مسکن روستایی

بنا به گفته حبیب الله محبی – مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام، طرح تسهیلات مسکن روستایی در روستاها افزایش یافته و متقاضیان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: طرح تسهیلات مسکن روستایی با سود و کارمزد ۵ درصد و سقف ۲۰۰ میلیون تومان به هر نفر برای احداث مسکن روستایی در سطح روستاهای استان به تصویب رسیده است.

محبی بیان کرد: بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ساله است و زوج‌های جدید، افراد فاقد مسکن و بازگشتی‌های از شهر به روستا در اولویت اول قرار داده شده است.

راهنمای ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی ۱۴۰۱

افرادی که قصد ثبت نام مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱ را دارند، می‌بایست ابتدا شرایط لازم برای ثبت نام در وام مسکن روستایی را در نظر داشته باشند و سپس در صورتی که دارای شرایط لازم برای ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی می‌باشند، مراحل ثبت نام خود را انجام دهند. به طور کلی ثبت نام در وام‌های مختلف کشور از طریق دو روش زیر انجام می‌شود.

۱روش حضوری: افرادی که واجد شرایط هر یک از وام‌هایی که در شعب بانک‌های کشور ارائه می‌شوند، می‌باشند می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم به صورت حضوری به شعبه مد نظر خود مراجعه کنند. در این روش درخواست دریافت وام به صورت حضوری در شعب بانک ثبت خواهد شد.

۲روش غیر حضوری: در روش غیر حضوری، امکان ثبت نام در هر یک از وام‌های کشور به صورت آنلاین فراهم می‌شود. این روش برای همه بانک‌ها قابل اجرا نیست؛ چرا که بعضی از بانک‌ها امکان ثبت درخواست تسهیلات را به صورت آنلاین فراهم نکرده اند.

بنابراین، هر یک از افرادی که قصد ثبت نام وام مسکن روستایی را دارند، می‌توانند از طریق یکی از روش‌هایی که در بالا ذکر شد مراحل ثبت نام خود را در وام مسکن روستایی ۱۴۰۱ انجام دهند. لازم به ذکر است که همه بانک‌ها امکان ثبت درخواست تسهیلات به صورت غیر حضوری فراهم نمی‌کنند.

در صورتی که امکان ثبت نام غیر حضوری برای بانک مد نظر شما وجود نداشت، می‌توانید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز مراحل مربوط به ثبت نام خود را به صورت حضوری انجام دهید.

    نظر شما