به گزارش 9 صبح، طرح کالابرگ الکترونیکی با هدف تقویت سبد معیشتی خانوارها و حمایت از دهکهای پایین جامعه، مرحله دوم خود را آغاز کرده است. این اقدام شامل تخصیص اعتبار ویژه برای خرید اقلام اساسی است.
جزئیات مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی
آقای خلیلاحمد سلامی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، با اشاره به وضعیت اجرای طرح کالابرگ اعلام کرد که مرحله دوم این برنامه از تاریخ ۱۳ فروردینماه ۱۴۰۴ با واریز اعتبار به حساب سرپرستان خانوارهای مشمول آغاز شده است.
میزان اعتبار به تفکیک دهکها
در این طرح:
به دهکهای اول تا سوم، ماهانه مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر
و به دهکهای چهارم تا هفتم، ماهانه مبلغ ۳۵۰ هزار تومان به ازای هر نف
دهک اول تا سوم ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر
دهک چهارم تا هفتم ۳۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر
امکان خرید کالاهای اساسی بدون محدودیت برند
اعتبار تخصیص یافته، برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار قابل استفاده است. مشمولان میتوانند اقلام موردنیاز خود را بدون محدودیت در برند و تعداد انتخاب کنند.
زمانبندی استفاده از اعتبار
بر اساس اعلام آقای سلامی:
از روز ۲۰ فروردین، خانوارهای دهک اول تا سوم میتوانند از اعتبار خود استفاده کنند.
از روز ۲۷ فروردین، خانوارهای دهک چهارم تا هفتم نیز فعال خواهند شد.
فروشگاههای آماده خدماترسانی
در استان سیستان و بلوچستان، بیش از ۴۵۰۰ فروشگاه منتخب برای اجرای طرح تجهیز شدهاند. این اعتبار تا پایان خردادماه ۱۴۰۴ قابل استفاده است و در صورت خرید بیش از سقف اعتبار، مبلغ اضافه توسط خریدار پرداخت خواهد شد.
روشهای استعلام مانده اعتبار
مشمولان طرح برای دریافت اطلاعات مانده اعتبار خود میتوانند:
اپلیکیشن «شما» را از بازار یا مایکت نصب کنند.
کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰ را شمارهگیری نمایند.
همچنین، از این پس، مانده اعتبار از طریق پیامکهای سرشماره V.Refah برای سرپرستان خانوار ارسال میشود که فاقد هرگونه لینک هستند.
هشدار نسبت به کلاهبرداریهای اینترنتی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خانوارها خواست تا در برابر پیامها یا لینکهای ناشناس احتیاط لازم را به عمل آورند و مراقب سوءاستفادههای اینترنتی و پیامکی باشند.
نظر شما