روش تشخیص لوازم خانگی قاچاق اعلام شد

روش تشخیص لوازم خانگی قاچاق اعلام شد

برای تشخیص لوازم خانگی قاچاق می‌توانید کد دستوری #۷۷۷۷*۴* را شماره گیری کنید.

به گزارش 9 صبح؛ عباس هاشمی، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به جلسات هفتگی وزارت صمت برای مبارزه با قاچاق، اظهار کرد: این جلسات با هماهنگی وزارت صمت، ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز و تشکل‌های بخش خصوصی در حوزه های لوازم یدکی، لوازم خانگی و دخانیات برگزار می‌شود.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در ادامه با اشاره به برخورد با لوازم خانگی قاچاق در سطح عرضه، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ واحد تولیدی در داخل وجود ندارد که شناسه کالا و کد رهگیری نگرفته باشد. بنابراین مردم می‌توانند همه کالاهای لوازم خانگی داخلی را با استفاده از شناسه از کالای قاچاق تشخیص دهند.

 

تشخیص لوازم خانگی قاچاق

او با بیان اینکه در حال حاضر مردم می‌توانند همه کالاهای لوازم خانگی داخلی را با استفاده از شناسه از کالای قاچاق تشخیص دهند، گفت: مشکلاتی در بخش توزیع واحدهای بدون جواز صنفی در بحث عرضه کالای قاچاق وجود دارد که مقرر شد اتاق اصناف به این موضوع رسیدگی کند و در زمان کوتاهی برای این واحدها مجوز صادر کند.

گفتنی است مردم برای تشخیص کالای قاچاق می‌توانند #۷۷۷۷*۴* را شماره گیری و بعد در بخش استعلام کالا، شناسه را وارد کنند تا مشخص شود کالا قاچاق است یا خیر. راه دوم هم استفاده از اپلیکیشن سامانه جامع تجارت است.

فروشندگان لوازم خانگی به چه چیزهایی اعتراض دارند؟

گفتنی است چند روز پیش فروشندگان لوازم خانگی اعتراض خود را به برخی مسائل مالیاتی و افزاش نرخ ارز اعلام کردند.

عضو هیئت رئیسه اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، با بیان اینکه علاوه بر این، افزایش نرخ ارز، رکود بازار به علت کاهش توان خرید مصرف کنندگان و تشدید طرح های نظارتی از دیگر مشکلات فروشندگان است، اظهار کرد: این طرح‌ها در جای خود طرح‌های خوبی است، اما همزمان شدن آن‌ها با مشکلات مالیاتی، آستانه تحمل اصناف را پایین آورده است. امیدواریم در یک فضای تعاملی و آرام‌تر بتوانیم مشکلات این صنعت را بررسی و حل کنیم.

وی افزود: لازم است که اتاق اصناف پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا بحث‌های مالیاتی برای اصناف عادلانه تر شود.

منبع: ایسنا

    نظر شما