خارج شدن «عین الاسد» از وضعیت آماده‌باش حداکثری

خارج شدن «عین الاسد» از وضعیت آماده‌باش حداکثری

یک منبع مطلع فاش کرد که پایگاه هوایی عین الاسد در غرب الانبار در عراق به طور ناگهانی از وضعیت آماده‌باش حداکثری خارج شده است.

به گزارش 9صبح؛ یک منبع مطلع فاش کرد که پایگاه هوایی عین الاسد در غرب الانبار در عراق به طور ناگهانی از وضعیت آماده‌باش حداکثری خارج شده است. به گزارش بغداد الیوم، وی در گفت‌وگو با این پایگاه خبری گفت که پایگاه عین الاسد که در بخش‌های مهم آن نیروهای امریکایی مسلح به سلاح‌های سنگین و جنگنده‌ها حضور دارند، به طور ناگهانی و بدون هشدار قبلی از وضعیت آماده‌باش حداکثری خارج شده است.

این منبع مطلع افزود که اوضاع بسیار عادی است و دلیل این اقدام هنوز مشخص نیست اما شاید طرح یا دستورالعملی از سوی واشنگتن مبنی بر از بین رفتن خطر، دلیل آن باشد.

وی تصریح کرد که لغو وضعیت آماده‌باش حداکثری در سایه تنش‌های منطقه، پرسش‌های بسیاری را مطرح می‌کند از جمله اینکه آیا این پایگاه چراغ سبز دریافت کرده که در لیست اهداف نخواهد بود یا اینکه این تصمیم موقتی است.

پیش از این و در دو هفته گذشته، برخی منابع مطلع از ورود پایگاه‌های عین الاسد و الحریر در عراق به وضعیت آماده‌باش حداکثری برای مقابله با هرگونه شرایط اضطراری خبر داده بودند.

بنا به گفته ناظران، نیروهای امریکایی در عراق، حمله گروه‌های مسلح به مواضع خود را پیش‌بینی می‌کنند.

منبع: میدل ایست

وب گردی

    نظر شما