اهمیت تغییر سبک زندگی در پیشگیری از بیماری‌ها

اهمیت تغییر سبک زندگی در پیشگیری از بیماری‌ها

تغییر سبک زندگی در پیشگیری از بیماری‌ها اهمیت زیادی دارد.

به گزارش 9 صبح، کارشناس مسئول واحد پیشگیری از بیماری های غیرواگیر می گوید مطابق گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، بخش قابل توجهی از مرگ‌های ناشی از بیماری‌های غیرواگیر به علت بیماری قلبی و عروقی است که خود را به شکل حملات قلبی و سکته‌های مغزی نشان می‌دهد.

علی صادقیان اظهار کرد: مهمترین عوامل خطر بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌های مغزی، شامل: مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم و کم­تحرکی است که در افراد، به شکل فشار خون بالا، قند خون بالا، کلسترول خون بالا، اضافه وزن و چاقی، خود را نشان می‌دهد.

وی گفت: آگاهی از این عوامل خطر و اصلاح شیوه زندگی، اقدامی مؤثر برای افزایش آگاهی مردم جهان از بیماری‌های قلبی و عروقی است. وی افزود که هر ساله، هفتم 7 مهر ماه (مصادف با 29 سپتامبر) به عنوان روز جهانی قلب نامگذاری شده است تا فرصتی فراهم شود که از آن برای ارتقای آگاهی عمومی و تشویق افراد، خانواده­ها، جوامع و دولت ها برای اقدام فوری به منظور پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی استفاده کرد.

به گفته صادقیان، هدف از برگزاری این مناسبت، این است که افراد بدانند چگونه می‌توانند با انتخاب شیوه زندگی سالم و چند تغییر ساده، سلامت قلب خود را حفظ کنند و دولت‌ها نیز بدانند اقداماتی که در سطح گسترده برای سلامت قلب انجام می‌شود، به سلامت عموم مردم و ایجاد عدالت، توزیع و دسترسی عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی و حمایت از برنامه‌های مبارزه با بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.

وب گردی

    نظر شما