معرفی علائم درد آپاندیس

معرفی علائم درد آپاندیس

دردهای آپاندیس یکی از موارد شایع در مجموعه علائم پزشکی هستند.

به گزارش 9 صبح، دردهای آپاندیس یکی از موارد شایع در مجموعه علائم پزشکی هستند که ممکن است نشانه یک وضعیت خطرناک باشند.

عود آپاندیس (تکرار التهاب آپاندیس) یک موضوع مهم در این وضعیت است. عود آپاندیس می‌تواند به علت عوامل مختلفی رخ دهد که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم.

1. بقایای بافت آپاندیس: در برخی موارد، ممکن است جراح نتواند تمام بافت‌های التهابی را از آپاندیس بردارد و بخشی از بافت باقی بماند. این امر باعث می‌شود که عفونت دوباره در آپاندیس رخ دهد و عود آپاندیس اتفاق بیفتد. به همین دلیل مهم است که برای جلوگیری از ترکیدن آپاندیس جراحی را زیر نظر پزشکان متخصص انجام دهید. 

2. عفونت بخش‌های مجاور: عفونت در نزدیکی آپاندیس مانند عفونت مجاری ادراری یا عفونت سیستم گوارشی می‌تواند باعث عود آپاندیس شود. این عفونت‌ها می‌توانند علائم مشابه آپاندیسیت را تقلید و تشخیص درست را دشوار کنند.

3. تجربه عوامل پرریسک: عواملی مانند سابقه آپاندیس در خانواده، سابقه عفونت در بخش‌های مجاور، سن بالا و افرادی که عمل جراحی آپاندیس داشته‌اند، می‌توانند موجب افزایش احتمال عود آپاندیس شوند.

4. بی توجهی شخص بیمار: عواملی مانند مقاومت در مصرف دارو، عدم رعایت نکات تجویز شده توسط پزشکی، یا عفونت مجاور که با بی‌توجهی درمان نشده، می‌تواند عفونت را بیشتر کرده و باعث عود آپاندیس شود.

5. تشخیص اشتباه: در برخی موارد، تشخیص اشتباه آپاندیسیت هم ممکن است صورت بگیرد و عمل جراحی انجام نشود یا درمان نامناسب باشد. این مورد هم می‌تواند به عود آپاندیس ختم شود.

فراموش نکنید که سایر علل احتمالی آپاندیسیت مزمن هم عبارتند از:

•    تجمع مواد مدفوع (سفت شده)

•    رسوبات مدفوع کلسیفیه

•    تومورها

•    فولیکول‌های لنفاوی بزرگ شده و متورم

•    وجود کرم‌ها در روده

•    ضربه شدید به بدن

هنگامی که علائم درد آپاندیس، انسداد یا التهاب در آپاندیس را تجربه می‌کنید، بدن به باکتری‌ها اجازه رشد و تکثیر می‌دهد. گرچه ممکن است گاهی انسداد جزئی باشد، اما آپاندیسیت مزمن وضعیت جدی است که باید تحت نظارت پزشک درمان شود. 

علائم ترکیدن آپاندیس چیست؟

علائم آپاندیسیت می‌تواند به شکل زیر توصیف شوند:

1. درد ناگهانی: درد ناگهانی و شدید از سمت راست پایین شکم شروع می‌شود. این درد ممکن است از اطراف ناف شروع شده و به سمت راست پایین شکم منتقل شود.

2. تغییر در درد با حرکات: درد معمولا با سرفه، راه رفتن یا انجام حرکات تند بدتر می‌شود. این تغییرات در درد می‌توانند به تشخیص آپاندیسیت کمک کنند.

3. تهوع و استفراغ: ممکن است بیمار احساس تهوع کند و استفراغ داشته باشد. این مشکلات معمولا به همراه درد شکمی رخ می‌دهند. همچنین تکرر ادرار هم در بیشتر موارد تجربه می‌شود.

4. از دست دادن اشتها: بیمار ممکن است اشتهای خود را از دست بدهد و نتواند مقدار غذای معمولی خود را هم مصرف کند. پیشنهادی می کنیم مطلب علت علت بی اشتهایی را مطالعه کنید.

5. تب: در برخی از موارد، ممکن است بیمار دارای تب با درجه پایین باشد. این تب ممکن است با بدتر شدن بیماری افزایش پیدا کند.

6. یبوست یا اسهال: برخی از افراد دچار یبوست می‌شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است اسهال داشته باشند.

7. نفخ شکم

لازم به ذکر است که محل درد و شدت علائم آپاندیسیت ممکن است بسته به سن و موقعیت آپاندیس در بدن فرد متفاوت باشد. برای نمونه در بارداری، احتمالا درد از قسمت بالای شکم شروع می‌شود.

وب گردی

    نظر شما