هنیه:

اسرائیل رژیمی "شکننده" است/ خروج آمریکا از افغانستان مقدمه خروج از منطقه است

اسرائیل رژیمی "شکننده" است/ خروج آمریکا از افغانستان مقدمه خروج از منطقه است

​رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی رژیم صهیونیستی را "رژیمی شکننده" خواند و گفت که این رژیم قادر به رقم زدن نبردها به نفع خود نیست.

به گزارش 9صبح، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی در اولین اجلاس جنبش "سازندگی ملی الجزایر" که در حمایت از تلاش‌ها برای مقابله با نفوذ رژیم صهیونیستی در قاره آفریقا برگزار شد، اظهار کرد: نبرد "شمشیرقدس" دکترین امنیتی اسرائیل را در هم شکست و تأیید کرد که قدس و مقاومت عنوانی برای وحدت مردم ما است. این نبرد همچنین ثابت کرد که شکست رژیم اشغالگر ممکن و قابل تحقق است و تلاش برای تحمیل معادلات در منطقه به نتیجه نخواهد رسید.

هنیه افزود: سه متغیر مهم و استراتژیک وجود دارد که منطقه در حال عبور از آن است. نخستین مورد نبرد شمشیر قدس، دوم خروج آمریکا از افغانستان و سومین متغیر شکست تئوری ساختن نظام جدید منطقه‌ای و ائتلافی بوده که اسرائیل بخشی از استراتژی نظامی و امنیتی آن است.

وی گفت: موج عادی‌سازی روابط به پایان نزدیک شده و رژیم اشغالگر هرگز نمی‌تواند بیش از این در منطقه نفوذ کند.

هنیه همچنین از موضع الجزایر که در کنار بسیاری از کشورهای دیگر در مقابل هرگونه مشروعیت‌بخشی به رژیم صهیونیستی و عضویت آن در اتحادیه آفریقا ایستاده، تقدیر و تشکر کرد.

 رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در ادامه خواستار پاره‌کردن توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شد و تاکید کرد که تلاش‌های این رژیم برای نفوذ به منطقه، هرگز منجر به تغییر درک و آگاهی ملت‌های منطقه نخواهد شد و مسئله فلسطین همچنان مسئله محوری منطقه به شمار می‌رود.

هنیه تاکید کرد: خروج آمریکا از افغانستان پیش زمینه خروج آن از منطقه بوده و بیانگر ضعف هم‌پیمان استراتژیک و اشغالگر است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ارتش اسرائیل نه در جبهه جنوبی با نوار غزه و نه در جبهه شمالی با لبنان قادر به رقم زدن نبرد به نفع خود نیست و علی‌رغم برتری نظامی‌اش، اما یک رژیم شکننده بوده و ضعیف‌ترین مرحله خود را پشت سر می‌گذارد و امروز این مقاومت است که معادلات را تعیین می‌کند و دوره پیروزی‌های رژیم اشغالگر سپری شده است.

وب گردی

    نظر شما