واکنش حاج قاسم به استعفای ظریف

واکنش حاج قاسم به استعفای ظریف

جابری انصاری گفت: حاج قاسمی که به عنوان نماد میدان معرفی می‌شود و به حق و درست هم نماد میدان است و شخصیت اسطوره‌ای و برجسته این قطعه از تاریخ ایران است که ماندگار خواهد بود، با همه افکار، اولویت‌ها و برنامه‌های خود، پا در یک کفش کرد تا هرچه زودتر کدورتی که در اثر این موضوع ایجاد شده بود، رفع شود.

به گزارش 9 صبح؛ جماران نوشت: معاون پیشین عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با اشاره به استعفای دکتر ظریف در پی بی‌اطلاعی از سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به تهران، گفت: شهید سلیمانی به رغم اینکه نماد «میدان» بود، اما نماد «ایران» هم بود و به اقتضائات و نیاز‌های یک سیاستگذاری راهبردی و درست و جامعِ میان اجزای مختلف کشور اعم از سیاست و دیپلماسی و میدان توجه داشت.

حسین جابری انصاری روز گذشته در نشستی در کلاب هاوس با اشاره به سفر بشار اسد به تهران و استعفای دکتر ظریف به دلیل بی‌اطلاعی از این سفر، گفت: آن دو، سه روزی که وزیر خارجه به محل کار خود نیامدند، با جشنواره بین المللی فیلم فجر در تهران همزمان بود. آن شب، حدود ساعت ۹، داشتم از محل کارم در میدان امام خمینی (س) به وزارت ارشاد می‌رفتم که یک فیلم سینمایی جشنواره را ببینم. حاج قاسم تماس گرفت و با ابراز ناراحتی از اتفاقی که افتاده بود، گفت جریان چیست؟ چرا این جوری شد؟ باید سریع جمعش کنیم.

    نظر شما