اقدام جدید آمریکا علیه ایران /جلسه شورای امنیت درباره ناآرامی‌ها و زنان در ایران

اقدام جدید آمریکا علیه ایران /جلسه شورای امنیت درباره ناآرامی‌ها و زنان در ایران

آمریکا در راستای سیاست خود برای جلوگیری از خاموش شدن آتش اغتشاشات در ایران قصد دارد در یک جلسه غیررسمی شورای امنیت تحولات اخیر ایران را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش 9 صبح، دولت آمریکا در راستای تقلاهای خود برای جلوگیری از مرگ اغتشاشات، این بار قصد دارد در جلسه‌ای غیررسمی در شورای امنیت سازمان ملل متحد موضوع این اغتشاشات را به بحث بگذارد.

خبرگزاری رویترز در یک خبر اختصاصی نوشت ایالات متحده هفته آینده توجه سازمان ملل را به سمت «اعتراضات در ایران» معطوف خواهد کرد.

این خبرگزاری در توضیح بیشتر با استناد به یادداشتی درباره این جلسه نوشته آمریکا و آلبانی چهارشنبه هفته آینده یک همایش غیررسمی در خصوص این موضوع برگزار خواهند کرد.

در یادداشت مورد استناد رویترز چنین آمده است: «این جلسه سرکوب مستمر زنان و دختر و اعضای گروه‌های قومیتی و مذهبی در ایران را برجسته خواهد کرد.»

آمریکا از زمان آغاز ناآرامی‌ها در ایران تلاش کرده با اعمال تحریم‌های جدید، تبلیغات رسانه‌ای و موضع‌گیری‌های تند و غیرمتناسب به فضای آشوب و اغتشاشات در ایران تنفس مصنوعی بدهد.

تحلیلگران در ایران پیش از این گفته‌اند اغتشاشات که نشات گرفته از شکاف‌های درونی جامعه و با تحریک عوامل خارجی است، می‌تواند آمریکا و غرب را به این نتیجه برساند که با استفاده از سلاح تحریم‌ها و افزایش فشار اقتصادی شکاف‌های میان جامعه و حاکمیت را گسترش دهد تا در نتیجه نظام در اثر فشارهای داخلی و بیرونی تن به تغییر رفتار در حوزه‌های مورد خواست طرف‌های خارجی دهد.

منبع: فارس
وب گردی

    نظر شما