آخوندی: مصوبه مولدسازی ایده ای معیوب و مخدوش است!

آخوندی: مصوبه مولدسازی ایده ای معیوب و مخدوش است!

عباس آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی در انتقاد به مصوبه اخیر مبنی بر مولدسازی گفت: این ایده سرپوشی برای انتقال رانت های بسیار بسیار بزرگ به نهادهای خاص است.

به گزارش 9صبح،عباس آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی در گفت وگو با نشریه آگاهی نو در واکنش به مصوبه جدید شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با عنوان مولد سازی گفت: هیچ گاه مولد سازی ایده من نبوده و نیست. این یک ایده معیوب و مخدوش و سرپوشی برای انتقال رانت های بسیار بسیار بزرگ به نهادهای خاص است. نتیجه آن نیز جز خارج کردن دارایی های ملموس بنگاه های وابسته به دولت، تشدید وضعیت ورشکستگی آن ها و انتقال تعهدات آن ها برای دولت چیز دیگری نیست. در ادبیات خصوصی سازی به این فرایند غارت بنگاه ها توسط صاحبان سهام و مدیران آن ها می گویند.

 وی افزود: بی گمان این اقدام منجر به افزایش عدم تعادل، برهم خوردن نظام و ساختار تولید و خلق ارزش افزوده، گسترش و رواج سفته بازی گسترده در موضوع املاک و ساختمان و به عبارت دیگر زمین خواری های بسیار بزرگتر از گذشته و شهر فروشی های فراتر از آن چه در کلانشهرها تاکنون تجربه شده است، خواهد شد. قطعا پس از این اقدام امکان نفس کشیدن در شهرهای بزرگ مشکل تر و سخت تر خواهد شد. فاصله طبقاتی و تقسیم شهر به مناطق فقیر و غنی و بالا و پایین با فاصله بیشتری صورت خواهد گرفت.

وی درباره اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: این ایده که می توانست به انقلاب اقتصادی منجر شود، اما در نهایت به ضد خودش بدل شد و نظام تولید ملی را با موانع ساختاری مواجه کرد.

منبع:اطلاعات

    نظر شما