سرآشپز ویژه پوتین فرمانده کودتاچیان شد + عکس

سرآشپز ویژه پوتین فرمانده کودتاچیان شد + عکس

سرآشپز ویژه پوتین حالا به عنوان رئیس گروه واگنر، فرمانده شورشیان در روسیه شده است!

به گزارش 9 صبح،  یوگنی پریگوژین، سرآشپز ویژه پوتین حالا به عنوان رئیس گروه واگنر، فرمانده شورشیان در روسیه شده است!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، ارتش روسیه، گروه واگنر را به شورش و فروش اطلاعات جنگی به اوکراین متهم کرده است، از طرفی پریگوژین مدعیست، فرماندهان وزارت دفاع، اخبار غلطی در رابطه با جبهه‌ها به پوتین می‌دهند و واگنر از افراد میهن‌پرستی تشکیل شده که هدفی جز پیروزی روسیه در جنگ ندارند.

او ساعتی قبل بعد از محاصره روستوف با انتشار یک ویدئو از خود اعلام کرد:  ما در فرماندهی روستوف هستیم. اماکن نظامی از جمله فرودگاه تحت کنترل ماست. هواپیمای نظامی که برای عملیات برخاسته بود، طبق برنامه حرکت کرده و هیچ مشکلی وجود ندارد. هواپیمای پزشکی نیز بدون مشکل پرواز کرده است. تنها کاری که ما کردیم، کنترل کردن اوضاع است تا هواپیماهای مهاجم مواضع ما را مورد هدف قرار ندهند. آن‌ها باید مواضع اوکراین را هدف قرار دهند. رئیس گروه واگنر در دیدار معاون وزیر دفاع روسیه در روستوف، خواستار دیدار با وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور شد.

شش سال پیش، روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس چاپ مسکو از تحریم پریگوژین خبر داد و نوشت: پریگوژین که به عنوان آشپز سابق و معروف پوتین شهرت دارد و اکنون به عنوان فعال اقتصادی ثروتمند است، هدف تحریم های جدید آمریکا قرار گرفت.

آشپز پوتیو

آشچز

    نظر شما