در کانادا،

زلزله در کابینه دولت/ این وزیران هم برکنار شدند

زلزله در کابینه دولت/  این وزیران هم برکنار شدند

نخست‌وزیر کانادا پس از انتخاب دوباره در این سمت و در آستانه انتخابات آتی این کشور، در کابینه خود زلزله به پا کرد.

به گزارش 9 صبح؛ جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا در آستانه انتخابات آتی این کشور، تغییرات اساسی در کابینه خود به وجود آورد.

این نخستین تغییرات اساسی در وزرای کابینه ترودو از زمانی محسوب می‌شود که جاستین ترودو در سال ۲۰۲۱ مجدداً با یک پیروزی شکننده و حداقلی بعنوان نخست‌وزیر منصوب شد.

از میان ۳۸ عضو کابینه ترودو که روز گذشته (چهارشنبه، ۲۶ جولای) سوگند یاد کردند، تنها هشت وزیر در سمت‌های خود باقی ماندند.

ترودو که هشت سال است در پست نخست‌وزیری کانادا در قدرت است، گفت که این تغییرات اساسی تضمین می‌کند که کانادا آماده رویارویی با «لحظات سرنوشت‌ساز» در داخل و خارج از این کشور است.

یک تغییر عمده در کابینه ترودو، ادغام وزارت‌خانه‌های مسکن و زیرساخت است و قرار است «شان فریزر» وزیر سابق مهاجرت، مسئولیت این وزارتخانه جدید را برعهده بگیرد.

 ترودو در تغییر و تحولات جدید خود، وزیر دفاع این کشور را نیز تغییر داده است. آنیتا آناند که نزدیک به دو سال این سمت را برعهده داشت، در حالی که ریاست هیأت خزانه داری را بر عهده می گیرد، جای خود را به بیل بلر خواهد داد.

وزرای کانادایی که همچنان در پست‌های خود باقی مانده‌اند شامل «کریستیا فریلند» وزیر امور دارایی و «ملانی جولی» وزیر امور خارجه کانادا می‌شوند.

 

    نظر شما