خبرهای جدید درباره مذاکره انصارالله و عربستان!

خبرهای جدید درباره مذاکره انصارالله و عربستان!

یک ماه پیش صنعا و ائتلاف سعودی در آستانه توافق بر سر مبادله ۱۴۰۰ اسیر بودند، اما مزدوران سنگ اندازی کردند.بر اساس این گزارش، تاکنون حدود ۹۰۰ اسیر میان طرف های درگیر در یمن مبادله شدند.

به گزارش 9صبح به نقل از ایرنا، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن ااظهار کرد که مذاکرات با عربستان ادامه دارد و میانجی‌گر عمانی از تلاش زیادی برای پیشرفت آن انجام می‌دهد. علی القحوم به شبکه المیادین گفت که توقف گفت وگو با عربستان ریشه در موضوعات بشردوستانه مثل بازگشایی فرودگاه‌ها، بنادر و پرداخت حقوق کارکنان یمنی دارد. وی گفت: این عربستان است که حمله به یمن را رهبری می‌کند و زمان آن فرا رسیده که زمینه را برای صلح فراهم آورد.

در همین راستا، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته اسیران دولت نجات ملی یمن نهم مردادماه از سنگ اندازی مزدوران در روند اجرای توافق برای مبادله یکهزار و ۴۰۰ اسیر خبر داد و افزود که آنها از پرونده اسرا، سوء استفاده می کنند و در مساله تبادل جدی نیستند.

وی گفت که یک ماه پیش صنعا و ائتلاف سعودی در آستانه توافق بر سر مبادله ۱۴۰۰ اسیر بودند، اما مزدوران سنگ اندازی کردند.بر اساس این گزارش، تاکنون حدود ۹۰۰ اسیر میان طرف های درگیر در یمن مبادله شدند.

ماه گذشته نیز گفت وگوهایی میان دولت صنعا و دولت مستعفی یمن در عمان برای تبادل اسرا انجام شد، اما این گفت وگو ها بی نتیجه به پایان رسید. از ششم فروردین ۹۴ ائتلافی از چند کشور عربی به بهانه بازگردادن دولت مستعفی یمن به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد اما این کشورها پس از ۷ سال به اهداف خود نرسیدند و مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

    نظر شما