رئیسی در مجلس:

آمار نشان از سیر نزولی تورم دارد

آمار نشان از سیر نزولی تورم دارد

رئیس جمهوری گفت: انتظار دلسوزان انقلاب این است که همگرایی و همپوشانی میان مجلس و دولت صورت گیرد.

به گزارش 9 صبح، آیت الله سید ابراهیم رئیسی  روز یکشنبه در صحن مجلس شورای اسلامی برای دفاع از کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ با گرامیداشت ۱۹ دی و قیام مردم قم اظهار کرد: قیام ۱۹ دی، آغاز نهضت عظیم اسلامی بود که منتهی به ۲۲ بهمن شد. یاد همه شهدا بویژه حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم به ارواح‌شان درود می‌فرستیم و از ارواح بلندشان استمداد می‌طلبیم.

وی با اشاره به حضور خود در مجلس ادامه داد: حضور امروز من در مجلس و در حضور نمایندگان محترم به دلیل احترام به قانون و آئین نامه مجلس و برای تبیین لایحه بودجه ۱۴۰۱ است، چون در جلسه گذشته و در روز تقدیم لایحه ابعداد و شاخص‌های بودجه ۱۴۰۱ را بیان کردم.

رئیس‌جمهوری افزود: امروز همگرایی بین مجلس و دولت ضروری است که در جهت رفع مشکلات مردم، انتظار دلسوزان انقلاب این است که این همگرایی و همپوشانی صورت گیرد.

رئیسی با بیان اینکه تاکید کرد: در جاهایی که این همکاری صورت می‌گیرد و آهنگ مجلس و دولت یکی است مثل موضوع مسکن و حمایت از تولید که هم خواست مردم است و هم نظر مجلس و دولت، این همگرایی مفید واقع می‌شود و در موضوع بودجه هم باید همین طور باشد.

وی افزود: امروز انتظار مردم و امید آنان به دولت برای اینکه گره‌گشایی کند و مشکلات معیشت‌شان را حل کند، امید و انتظار بالایی است. اقداماتی هم در این باب انجام شده است. دولت هم تلاش دارد وعده‌هایش تحقق عینی پیدا کند و پایبند به وعده‌ها باشد در عمل.

رئیس‌جمهوری با اشاره به موفقیت‌ها در کنترل شیوع کرونا، اظهار کرد: خدا را شاکرم که در این زمینه موفق عمل کردیم تا دیگر موفقیت برخی کشورها و غربی‌ها را به رخ ما نکشند و به لطف خدا امروز پایین‌ترین حد بستری و فوتی کرونا در کشور وجود دارد.

رئیسی یادآور شد: در تورم نیز که خواست مردم و دلسوزان کنترل آن است، هم سیر نزولی آغاز شده است و هم تورم در حال کنترل است و آمارها و پیگیری‌ها نشان می‌دهد که سیر صعودی تورم به سیر نزولی بدل شده و این امر آغاز شده و به کاهش قیمت‌ها خواهد انجامید.

 

وب گردی

    نظر شما