محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه که ۲ فرزندش بازداشت شده،کیست؟

محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه که ۲ فرزندش بازداشت شده،کیست؟

محمد مصدق کهنموئی معاون اول قوه قضائیه که ۲ فرزندش بازداشت شدند چه کسی است؟

به گزارش ۹ صبح: ​محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه است، که پیش از این رئیس دیوان عدالت اداری، معاون حقوقی قوه قضائیه و نیز عضو شورای پژوهش پژوهشکده حقوق و قانون ایران بوده است. 

وی اهل تبریز است و سال ۱۳۷۲ در رشته مدرسی الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه تربیت مدرس فارغ التحصیل شد. 

محمد مصدق کهنموئی (زاده ۱۳۴۱ در روستای کهنمو از توابع شهرستان اسکو) روحانی و قاضی ایرانی، معاون اول قوه قضائیهو عضو شورای پژوهش پژوهشکده حقوق و قانون ایران است. او دارای سابقه ریاست دیوان عدالت اداری ایران و معاونت حقوقی قوه قضائیه از اردیبهشت ۱۳۹۸ تا تیر ۱۴۰۰ و معاون اول دادستان کل کشور بوده‌است.

محمد مصدق کهنمویی زاده سال ۱۳۴۱ (خورشیدی) در تبریز است. او از ۱۴ سالگی وارد حوزه علمیه تبریز و سپس قم شد. او در قم شاگرد روحانیونی چون میرزا جواد تبریزی و محمد فاضل لنکرانی بوده‌است. بر پایه وبگاه پژوهشکده حقوق و قانون ایران تحصیلات او بیش از ۱۰ سال خارج فقه و اصول سطح چهار و برابر دکترا است.

محمد مصدق از سال ۱۳۷۱ کار قضایی خود را به عنوان دادیار در سازمان قضایی نیروهای مسلح آغاز کرد و به ترتیب به ریاست دادگاه، مدیرکلی و معاون قضایی این سازمان رسید. محمد مصدق کهنمویی در سال ۱۳۹۱ به معاونت بررسی و پیشگیری دادستانی دادگاه ویژه روحانیت رسید.

محمد مصدق از سال ۱۳۹۵ معاون محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور شد. فروردین ۱۳۹۸ و یک ماه پس از انتصاب ابراهیم رئیسی به معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه رسید

مصدق از جمله حقوقدانانی است که در قوه قضائیه در ارائه نظریه مجازات های جایگزین حبس پیشتاز بوده است، و در طول تحقیقاتش مطالب جدیدی را وارد حقوق جزا کرده است. دارای آثاری چون: نگرش علمی کاربردی جرم کلاهبرداری؛ مسئولیت مرتکب به پرداخت هزینه های درمانی مازاد بر دیه است.

    نظر شما