سخنگوی وزارت خارجه:

بیش از یک موضوع بین ایران و آمریکا در وین باقی مانده است/ ابتکارات آخر خود را اعلام کرده‌ایم

بیش از یک موضوع بین ایران و آمریکا در وین باقی مانده است/ ابتکارات آخر خود را اعلام کرده‌ایم

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تأکید کرد: با راهبری شورای عالی امنیت ملی و اجرای وزارت خارجه، در مذاکرات وین خطوط قرمز مشخص شده تاکنون نعل به نعل رعایت شده است.

به گزارش 9 صبح، سعید خطیب زاده صبح روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی با تبریک ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته ای تصریح کرد: به رغم تمامی محدودیت ها و مشکلاتی که نظام سلطه بین المللی برای پیشرفت جوانان این مرز و بوم ایجاد کرده، جوانان ایران توانسته‌اند مرز دانش را در حوزه های مختلف از جمله فناوری هسته‌ای در قلمرو ایران بزرگ گسترش دهند و این باعث افتخار است.

وی همچنین با اشاره به دیدار اخیر مقامات فدراسیون فوتبال با وزیر خارجه اظهار کرد: برنامه ویژه ای برای دیپلماسی ورزشی در ماه های آینده با تشکیل کارگروهی در وزارت خارجه و دعوت از نهادهای ذیربط شکل گرفته است که بخشی از آن کمک به فدراسیون فوتبال و در بخش های دیگر کمک به وزارتخانه های مرتبط با گردشگری است.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با نامه دیروز نمایندگان مجلس به رئیس جمهور در مذاکرات وین و تأکید آن ها مبنی بر اینکه خط قرمزها و شروط آن ها باید در مذاکرات وین لحاظ شود، تصریح کرد: صدای نمایندگان ملت در پی ماه هایی که مذاکرات انجام شده همواره شنیده شده است.

وی ادامه داد: البته هنوز متنی نهایی نشده که درباره آن صحبت کنیم و روشن است که با راهبری شورای عالی امنیت ملی و اجرای وزارت خارجه تاکنون خطوط قرمز مشخص شده نعل به نعل رعایت شده و اگر مواردی نیز به نتیجه نرسیده دلیل اصلی آن عدم پاسخگویی طرف مقابل در چارچوب تعیینی است.

وی تأکید کرد: اگر قرار بود خطوط قرمز را رد کنیم توافق چندین ماه قبل به دست می آمد و ما با پافشاری بر خطوط قرمز خود مذاکرات را جلو می بردیم.

 

وب گردی

    نظر شما