قالیباف در مناظره انتخاباتی چه گفت؟

قالیباف در مناظره انتخاباتی چه گفت؟

محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات فرصت بزرگی است که در اختیار مردم قرار گرفته تا برای اینده خود و فرزندان تصمیم بگیرند.

به گزارش 9صبح، اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، در تاریخ ۲۸ خرداد با موضوع اقتصادی آغاز شد. رئیس رسانه ملی در تشریح برنامه‌ مناظره‌ها تاکید کرد: در ۵ مناظره پیش رو ۳ مناظره مختص مسائل اقتصادی و سرفصل های برنامه هفتم است.

محمدباقر قالیباف، نامزد انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری، همراه با نوه خود، وارد صداوسیما شد.

پس از ورود هر شش‌ نامزد ریاست جمهوری به صداوسیما، مراسم قرعه‌کشی ترتیب نامزدها برگزار شد و طبق این قرعه‌کشی، آقای قالیباف نامزد چهارم و در صندلی شماره ۲ در مناظره اول تعیین شد.

مناظره اول کاندیداهای ریاست جمهوری که قرار بود راس ساعت ۲۰ آغاز شود، با ۲۰ دقیقه تاخیر در ساعت ۲۰:۲۰ آغاز شد.

طبق برنامه مناظرات ۱۴۰۳، هر نامزد باید به سوال‌های زیر باید پاسخ دهد.

دانش‌جعفری:  آیا دولت شما آنچه در برنامه هفتم پیش بینی شده را قبول دارد؟

غضنفری:  هر سال در دولت شما چقدر سرمایه گذاری می شود، از کجا؟ و نقش بخش خصوصی چیست؟

مظاهری:  برای تامین رشد هشت درصد سرمایه گذاری همیشه امکان خوبی بوده است؛ برنامه شما برای جلب سرمایه گذاری خارجی و هدایت آن و البته درچارچوب قانون مصوب مجلس و مجمع تشخیص چیست؟

فولادگر:  چه برنامه ای دارید که بحث سند راهبردی توسعه صنعتی در کشور تهیه، تدوین و ابلاغ شود؟

پورمحمدی:  برای بهبود فضای کسب و کار و ارتقای جایگاه کشور در فضای کسب و کار چه میکنید؟

مروی:  برای تامین نهاده‌ها باید ثبت سفارش شود؛ تقاضا برای ارز وارداتی زیاد است و اینها باید ۶-۷ ماه در نوبت بمانند؛ صادرکننده هم برایش نمی صرفد و انگار به او ۳۰-۴۰ درصد مالیات می بندیم. برنامه شما برای بحث پیمان سپاری ارزی چیست؟

نجفی عرب:  برنامه مشخصی درباره ثبات بخشی به اقتصاد کلان کشور که فعالان اقتصادی بتوانند در وادی این ثبات که ایجاد می‌شود، برنامه مشخصی داشته باشند چیست؟ امروز واقعا در این زمینه دچار مشکلیم. صبح بلند می شویم می بینیم تورم و نرخ ارز و ... تغییر کرده است.

آمده‌ام تا قفل‌ها را بشکنم

انتخابات فرصت بزرگی است در اختیار یکا یک مردم شریف ایران تا بتوانید برای خود و فرزندان و ایران عزیز تصمیم بگیرید.

رئیس‌جمهور بار سنگین این سمت را باید با  کمک دیگران به دوش بکشد. رئیس‌جمهور یکی از مهمترین وظایفش در این شرایط سخت، توجه و تحول در حوزه اقتصاد است بویژه برای خانواده‌های محروم و کارگران و کارمندان و پرستاران و مددجویان و آنهایی که حقوق ثابتی دارند و با تورم آسیب می‌بینند.

رئیس‌جمهور باید به گونه‌ای انتخاب شود و عمل کند که ضامن حل این مشکلات شود البته با کمک خود مردم. 

امروز بازنشستگان در بخش کشوری و لشگری و تامین اجتماعی و ایثارگران همه با این مشکلات روبرو هستند.

ما در دهه ۹۰ شرایط سختی گذراندیم. از جهت اقتصادی رشد متوسط سالانه یک درصد؛ نقدیندگی ما ۲۶ برابر بود. این توسعه مشکلات بود. ما دوره کرونا را گذراندیم. واقعا هم پدران و هم مادران خانواده، بخصوص زنان ایرانی ما هم کار تربیت و آموزش و حفظ بچه‌ها را دنبال کردند و هم مادرخرج خانه بودند و محور هزینه‌ها با مشکلات اقتصادی.

الان باید جبران شود. در برنامه هفتم که کار مشترک دولت سیزدهم و مجلس یازدهم است باید اجرا شود. رئیس ‌جمهور هم با دقت باید حواسش به سفره مردم و رشد اقتصادی و پروژه های کلان باشد.

ما باید قفل این توقف را بشکنیم و کار دولت سیزدهم که شهید رئیسی شروع  کرد را ادامه دهیم؛ نقاط قوتش را تقویت و ضعف‌هایش را برطرف کنیم.

ظرفیت‌های کشور اینقدر هست که فقط هدردادن مستقیم سرمایه‌ها سه و نیم برابر یارانه‌های امروز است.

کارمندان و کارگران و زحمتکشان و بازنشستگان و قشر محروم! در دولت خدمت و پیشرفت همه ما با حضور و مشارکت شما اقتصاد قوی را دنبال خواهیم کرد تا دولت بتواند حقوق عزیزان را متناسب با تورم پیش ببرد و قدرت خرید را حفظ کند. تورم بعلاوه رشد اقتصادی. که رشد اقتصادی طبیعتاً باید هم سرمایه‌گذار بهره ببرد و هم عموم مردم.

رئیس جمهور باید ضامن حل مشکلات در کشور باشد

آقای قالیباف در اظهارات چهار دقیقه دوم مناظره بخش اول گفت: دکتر پزشکیان گفتند انسجام، من این را قبول دارم؛, آقای پورمحمدی گفت فقط اقتصاد نیست فرهنگ هم هست، حتما این درست است. به همین خاطر می گوییم وقتی حرف از سرمایه گذاری می زنیم، یک بخشی سرمایه گذاری و یک بخش بهره وری است.

پنجاه درصد رشد های ۹ درصدی در برخی کشورها از بهره وری حاصل شده است. از مدیریت صحیح استفاده شده است. رئیس جمهوری که قابلیت این را داشته باشد. از ظرفیت اندیشمندان و متخصصان استفاده شود. بهره وری می تواند نیمی از این هشت درصد را بسازد. معتقدم اگر انسجام نداشته باشیم نمی شود. برنامه تبدیل به سند ملی شده است؛, حتما ممکن است اشکالاتی هم داشته باشد. مهمترین موضوع برنامه هفتم خانواده محوری است. سبد خانوار در همه ابعادش.

ویژگی برنامه هفتم این است که ماده ۱۱۸ پیش بینی شده شورای راهبری هرجا اشکالی دید کمیته ای پیش بینی شده که اصلاح کنند. ولی بدانیم قانون هست و باید اجرایش کنیم نه اینکه بگذاریمش کنار. بگذاریم کنار یعنی برویم سمت بهانه جویی.

۱۷ و نیم درصد از ۹ میلیون بشکه هدر می رود. ما از این انرژی در حوزه پتروشیمی که درآمدی قریب به ۲۰ میلیارد داریم، فقط ۷ و نیم درصدش را استفاده میکنیم.

ما اقتصاد را پیش بینی پذیر نکردیم و اینکه تصمیمات سیاستی و قاعده گذاری غلط داریم. همین ۴۸ ساعت گذشته یک وزارتخانه یک تصمیمی گرفته که با آن سرمایه می تواند فرار کند. نباید اینطور باشد.

در حال تکمیل...

    نظر شما