حمله همزمان نامزد ریاست جمهوری به احمدی نژاد و قالیباف

 حمله همزمان نامزد ریاست جمهوری به احمدی نژاد و قالیباف

رئیس مجلس بیان کرد: دولت دوازدهم کاری جز تسلیم شدن در مقابل آمریکایی‌ها نداشت.

 به گزارش 9 صبح به نقل از خبرگزاری ایرنا، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: دولت دوازدهم کاری جز تسلیم شدن در مقابل آمریکایی‌ها نداشت.

محمدباقر قالیباف در تجمع هوادارانش در قزوین با بیان اینکه برخی آن روزها تحریم را «کاغذ پاره» می‌دانستند، گفت: اما من هیچ‌وقت این حرف را نزدم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: معتقد بودم تحریم برای ما سختی و مشکلات دارد، اما باید مساله تحریم را حل کنیم. اگر می‌گویم با مذاکره موافق هستم که برخی دوستان متدین اعتراض داشتند، مذاکره را یک روش مبارزه با دشمن می‌دانم.

او تصریح کرد: آنها در تحریم به جای آنکه مذاکره را روش مبارزه بدانند رفتند به صداقت آمریکایی پناه بردند، یک متن نوشتند و روی کاغذ همه چیز دادند اما در عمل هیچ امتیاز اقتصادی برای کشور نگرفتند، ترامپ آمد یک شبه از برجام خارج شد.

قالیباف گفت: در دقایق و روزهای حساسی به سر می‌بریم، انتخابات بسیار مهم و حیاتی است، یکی از فرصت‌هایی که مردم تصمیم‌گیری می‌کنند و مهمترین مسئولیت‌ها را به یک شخص دوم کشور واگذار می‌کنند، همین انتخابات است.

رئیس مجلس با بیان اینکه قدرت اساسی در حوزه اجرا در اختیار رئیس جمهوری قرار دارد، اضافه کرد: کشور در سال‌های گذشته به زعم خدمات «شهید جمهور» شرایطی را طی کرد که ما در صنعت دفاعی افتخارات بسیاری را کسب کردیم، «وعده صادق» که محقق شد، تمام مسلمانان و آزادیخواهان در ایران و خارج از کشور، به خاطر غرورآفرینی ایران اشک شوق ریختند.

قالیباف ادامه داد: برخی از جریانات سیاسی که هشت سال بر سر قدرت بودند می‌گویند «نگذاشتند ما کار کنیم»، اگر توان ندارید، کنار بروید، مردم و نظام اسلامی می‌خواهند مقتدر باشند، این جریان را همان کسانی اداره می‌کنند که در دهه ۷۰و ۹۰ بر سر کار بودند و جمعا ۳۰ سال قدرت کشور را در اختیار داشتند.

وی اضافه کرد: روزی که ترامپ (رئیس جمهوری وقت آمریکا) از برجام بیرون رفت، برخی گفتند یک هفته فرصت داریم، این یک هفته چند هفته شد و حتی به چند ماه کشید، همه بلاتکلیف بودند و کشور را در نابسامانی گذاشتند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: دولت دوازدهم کاری جز تسلیم شدن در مقابل آمریکایی‌ها نداشت، اما قانونی در مجلس تصویب شد تا پروتکل الحاقی را رد کنیم، یادمان نرفته وقتی غنی‌سازی را ۲۰ یا ۶۰ درصد کردیم، (می‌گفتند جنگ می‌شود) آیا جنگ شد؟ اینها همه حرف‌های بی‌پایه و اساس است، در آن روزگار فقط ۳۰۰ هزار بشکه نفت فروخته می‌شد، اما در دولت سیزدهم به همت دولت «شهید رئیسی» یک میلیون بشکه نفت به فروش رفت.

وی اظهار داشت: در کرونا روزی ۷۰۰ نفر به رحمت خدا می‌رفتند، دولت یازدهم و دوازدهم معتقد بود که نمی‌گذاشتند ما واکسن وارد کنیم که همه اینها سفسطه بازی‌ بیش نبود.

قالیباف با بیان اینکه در دوره ریاست جمهوری خنثی‌سازی تحریم به معنای استفاده از ظرفیت داخل را دنبال خواهم کرد، ادامه داد: ما ۲۰ درصد از انرژی استحصال شده را استفاده می‌کنیم که بالای ۱۰۰ میلیارد دلار است، یعنی ۳۰ میلیارد دلار بیشتر از تمام‌ درآمدهای ارزی کشور که باید مورد توجه باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در دوران مدیریت شهری متاسفانه دولت نهم و دهم نیز با ما همراهی نداشت، در همان هشت سال یک جلسه با شهرداری برگزار نشد و ما را یکبار به جلسه هیات دولت دعوت نکردند، درصد ناچیزی از بودجه را به ما می‌دادند، هیچ کمکی نمی‌کردند، بارها خواستم به مردم تهران بگویم، اما صرف نظر کردم، با مدیریت درست و توجه به مردم و نخبگان تصمیم گرفتم و تهرانی ساختم که هرسال با تحول و تغییرات شگرفی همراه است.


 

    نظر شما