ناگفته‌هایی از ماجرای ترور اسماعیل هنیه در زعفرانیه تهران + ویدئو

ناگفته‌هایی از ماجرای ترور اسماعیل هنیه در زعفرانیه تهران + ویدئو

جزئیات تازه ای از ترور اسماعیل هنیه منتشر شده است .

به گزارش 9 صبح ، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نوشت:: با توجه به اعلام هشدار مراکز امنیتی ایران به تحت تعقیب و تهدید بودن هنیه توسط اسرائیل، هنیه بلافاصله پس از ورود به تهران، تحت شدیدترین اسکورت حفاظتی قرار گرفته و در یک پروتکل امنیتی استثنایی علاوه بر یگان ویژه پلیس حفاظت شخصیت‌ها، نیرو‌های سپاه حفاظت انصار المهدی (حفاظت ریاست جمهوری) و اطلاعات سپاه نیز در اسکورت وی حضور داشته‌اند و او اسکورتی بزرگتر از اسکورت مقامات دیگر داشته است

 شهد هنیه پس از پایان برنامه در مجلس و بازدید ۴ ساعته از نمایشگاهی در محدوده برج میلاد، حدود ساعت ۹ شب به اقامتگاهش برده می‌شود.

محل اقامت اختصاصی او «مهمانسرای ایثار» واقع در یک مجتمع متعلق به سپاه پاسداران، واقع در زعفرانیه در مجاورت کاخ سعد آباد بوده، و مهمانسرا تحت محاصره شدید امنیتی بوده.

در ساعت ۱.۴۵ بامداد، توسط یک پهپاد کوچک، دقیقا به اتاق اسماعیل هنیه شلیک می‌شود که موجب شهادت او و محافظش می‌شود.

گفته شده این ترور توسط نقطه یابی از طریق برنامه واتس اپ خط قطری اش انجام شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از الیا مانیر، روزنامه نگار لبنانی، *اسرائیل از طریق پیامی در واتس اپ، نرم افزار‌های جاسوسی را روی تلفن هنیه نصب کرده است. این نرم افزار جاسوسی امکان شناسایی محل دقیق خانه‌ای را که رهبر حماس در آن قرار داشت و حمله موشکی به آن را از طریق یک پهپاد انجام داد.

هنیه پس از پایان برنامه در مجلس و بازدید ۴ ساعته از نمایشگاهی در محدوده برج میلاد، حدود ساعت ۹ شب به اقامتگاهش برده می‌شود.

محل+ترور+اسماعیل+هنیه

سعدالله زارعی کارشناس مسائل بین‌الملل شب گذشته در برنامه تلویزیونی شبکه خبر توضیحاتی پیرامون جزئیات ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ارائه کرد.

سعدالله زارعی کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه گفت: نکته‌ای که در رابطه با شخصیت شهید هنیه مطرح است این است که این شهید بزرگوار به عنوان یک شخصیت مذهبی، معتقد و معنوی در فلسطین شناخته می‌شود.

وی در ادامه گفت: این موضوع تا حدی است که برخی از افرادی که در نزدیکی ماجرا بوده اند می‌گویند شهید هنیه مشغول نماز شب بوده و محافظ نزدیکش هم وقتی او را پیدا می‌کنند قرآنی بر روی صورتش بوده و مشغول قرآن خواندن بوده است.

زارعی افزود: اسرائیلی‌ها با توجه به وضعیت‌هایی که در اختیار خود این دو شهید بزرگوار بود، [توانستند]ردیابی بکنند و شناسایی بکنند و این فاجعه بزرگ را رقم بزنند و از این جهت یک خسارتی به فلسطین و جبهه مقاومت وارد شد.

زارعی خاطرنشان کرد: وقتی چنین صحنه‌ای و فاجعه‌ای رخ می‌دهد بازار شایعه‌سازی داغ می‌شود کسانی که هیچ اطلاعی ندارند که اصلاً صحنه عملیات چه بوده است شروع می‌کنند به مشابهت سازی‌ها و دروغ‌سازی‌ها که وجود خارجی ندارد.

زارعی در ادامه گفت: این‌ها به یک نقطه‌ای در تهران حمله کردند و رهبر انقلاب در پیامی که در رابطه با این موضوع اشاره کردند گفتند که حتماً در این زمینه پاسخ قاطع داده خواهد شد خوب این‌ها اگر می‌توانند جلوی پاسخ قاطع جمهوری اسلامی را بگیرند.

وی در ادامه گفت: اتفاق و جنایتی که دیشب در تهران اتفاق افتاد بدون حمایت آمریکا و پایگاهی که در حریر و در عین الاسد و در دمشق در کشور سوریه وجود رد توسط آمریکایی‌ها امکان‌پذیر نبوده است.

زارعی عنوان کرد: ما مسئول اول این حادثه را آمریکایی‌ها می‌دانیم چرا که رژیم صهیونیستی بدون حمایت آمریکا نمی‌توانست چنین عملیاتی را انجام دهد کما اینکه در جنگ غزه هم اسرائیلی‌ها علی‌رغم حمایت آمریکا نتوانستند کاری انجام بدهند.

 

وب گردی

    نظر شما