وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی چه قول‌هایی داد؟/ جزئیات

 وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی چه قول‌هایی داد؟/ جزئیات

عبدالناصر همتی: همه همت خود را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور با حکمرانی درست، کمک نمایندگان و تعامل با مردم و خارج به کار خواهم گرفت.

به گزارش 9 صبح به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالناصر همتی، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در جریان جلسه علنی امروز مجلس درباره برنامه های خود برای این وزارتخانه گفت: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری اولویت امروز کشور را مسائل اقتصادی دانستند. خود را موظف دیدم با قبول این مسئولیت دانسته ها و تجربه های خود را در مسیر پیشرفت کشور قرار دهم. بایستی با تمام قوا برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی قدم برداشت.  اصلاح رویه های حکمرانی اقتصادی و ارائه روش نو را در اقتصاد عرضه کرده‌ام.

وی ادامه داد: همه همت خود را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور با حکمرانی درست، کمک نمایندگان و تعامل با مردم و خارج انجام خواهم داد. رشد اقتصادی بالا، بیکاری پایین و توزیع مناسب درآمدها برای کاهش فقر را دنبال خواهم کرد.

او در بخش دیگری از سخنانش اشاره‌ای به دوران فعالیت خود دربانک مرکزی کرد و ادامه داد: در دوره بانک مرکزی فشار حداکثری بر کشور حاکم شد. شهید سلیمانی گفت ما حریف ترامپ قلدر هستیم و حریف شدیم و جلوی ترامپ را گرفتیم. در سال 98 و 99 بیست میلیارد دلار جمعا درآمد داشتیم. از سال 1384 تا 1396 جمعا 286 میلیارد دلار بانک مرکزی در بازار ارز تزریق کرد . در دوره سه ساله فشار حداکثری نه تنها یک دلار ارز تزریق نکردم بلکه یک میلیارد دلار ارز به ذخایر اضافه کردم . دوره فعالیتم در بانک مرکزی یکی از پرافتخارترین دوره های زندگی است . یادمان نرفته که ترامپ و پمپئو می‌گفتند میاییم تهران در چهلمین سالگرد انقلاب و جشن می گیریم. توانستند؟

 

 

وب گردی

    نظر شما