رییس جمهور روسیه در آستانه جنگ خیابانی؟

رییس جمهور روسیه در آستانه جنگ خیابانی؟

ماه ژوئن زمانی که از روس‌ها پرسیده شد که درباره حمله نظامی روسیه به اوکراین چگونه نگاه می‌کنند، ۴۸٪ احساس غرور کردند و فقط ۳۳٪ مضطرب بودند و ۱۰٪ خشمگین.

به گزارش 9صبح، ۶ آگوست ۲۰۲۴، سربازان اوکراینی از مرز استان کورسک عبور کردند و بعد از جنگ جهانی دوم اولین حمله بی‌سابقه علیه روسیه را کلید زدند. حمله اوکراین نه تنها نیروهای مسلح روسیه را غافلگیر کرد، بلکه ساختار ارتش این کشور را به چالش کشید و روایت کرملین از این نبرد دو ساله را برهم زد. جنگ روسیه و اوکراین به یک جنگ فرسایشی وحشیانه و دلخراش تبدیل شده است. هر طرف در تلاش است تا پول، تسلیحات و افراد مورد نیاز برای حفظ عملیات در طول یک جبهه ۶۰۰ مایلی را به دست آورد.

آنگونه کهکانورسیشننوشته، در شرایطی که جنگ به ظاهر در بن بست قرار دارد، نتیجه رویارویی ممکن است به تمایل مردم روسیه و اوکراین برای تحمل هزینه‌های اقتصادی و فداکاری‌های انسانی مورد نیاز برای ادامه جنگ منوط شود. حمله اوکراین به کورسک احتمال برهم خوردن معادلات نبرد را افزایش داده و شاید موجب شود تا افکار عمومی روس‌ها علیه پوتین طغیان کنند. تبلیغات دولت روسیه در طول جنگ به طرز عجیبی مبهم بوده است. از یک طرف، مبلغان دولتی ادعا می‌کنند که روسیه درگیر مبارزه وجودی با غرب است. با تشدید تنش‌ها، هزینه‌های نظامی بیش از دو برابر شده و به بیش از ۸ درصد تولید ناخالص داخلی رسیده و آموزش نظامی در همه مدارس اجباری شده است. در عین حال، به اکثر روس‌ها گفته می‌شود زندگی به روال عادی خود ادامه دارد. مسکو حاضر نیست حمله به اوکراین را جنگ قلمداد کند و در عوض مدعی انجام یک «عملیات نظامی ویژه» است.

وب گردی

    نظر شما