پدر شوهر زینب سلیمانی را بشناسید+ عکس واقعی

پدر شوهر زینب سلیمانی را بشناسید+ عکس واقعی

پدر شوهر زینب سلیمانی دختر کوچک سردار قاسم سلیمانی کیست با این شخصیت که اخیرا حواشی زیادی درباره او به گوش میرسد آشنا شوید.

به گزارش 9صبح؛ زینب سلیمانی کوچک‌ترین فرزند قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران است که پس از شهادت پدرش ازدواج کرد. پس از حادثه ضاحیه بیروت این سوال برای بسیاری از کاربران پیش آمده که پدر شوهر زینب سلیمانی کیست و آیا پدر شوهر زینب سلیمانی شهید شده است یا خیر؟همسر زینب سلیمانی سیدرضا صفی‌الدین پسر سیدهاشم صفی‌الدین، معاون اجرایی حزب‌الله لبنان است. نام پدر شوهر زینب سلیمانی سید هاشم صفی‌الدین است که خیلی‌ها او را بعد از سیدحسن نصرالله نفر دوم حزب الله می‌دانند. هاشم صفی الدین بیش از 50 سال سن دارد و مسئول شورای اجرایی حزب الله است که قوه مجریه حزب به حساب می‌آید و تمام مؤسسات پشتیبانی و مردمی حزب الله را اداره می‌کند.پدر شوهر زینب سلیمانی با سید حسن نصرالله نسبت خانوادگی دارد و پسر عموی مادر سید حسن نصرالله بوده که پس از وی نفر دوم حزب است.

 

هاشم صفی‌الدین در سال ۱۹۶۴ میلادی در روستای قانون النهر در جنوب لبنان به دنیا آمد و به خانواده‌ای با تأثیر اجتماعی برجسته تعلق دارد. در جوانی به تحصیل علوم دینی در شهر قم ایران پرداخت.

هاشم صفی الدین در دوران تحصیل در شهر قم تحت تأثیر اندیشه سیاسی مرتبط با نظریه «ولایت فقیه» آیت الله خمینی قرار گرفت و یکی از برجسته ترین حامیان آن شد. وی در یکی از نوشته‌های خود به نقش این نظریه در اتحاد نهضت‌های اسلامی و غلبه بر تفرقه‌ها اشاره کرده است.

 

صفی‌الدین با هدایت عماد مغنیه، فرمانده امنیتی سابق حزب‌الله، به یکی از نزدیکان حسن نصرالله تبدیل شد. او در سال ۱۹۹۴ به بیروت بازگشت تا به عنوان رئیس شورای اجرایی حزب‌الله منصوب شود.صفی الدین به عنوان رئیس شورای اجرایی بر امور سیاسی حزب الله نظارت دارد. او همچنین یکی از اعضای شورای جهاد است که عملیات نظامی این گروه را هدایت می کند.او در کنار نصرالله و شیخ نعیم قاسم سه نفر اصلی حزب الله لبنان را تشکیل می‌دهند. 

عکس پدر شوهر زینب سلیمانی

مختصر بیوگرافی زینب سلیمانی

زینب سلیمانی دختر کوچک سردار قاسم سلیمانی متولد دهه 70 است. پدر ایشان سردار قاسم سلیمانی است اما اطلاعاتی از همسر قاسم سلیمانی و مادر زینب وجود ندارد و تنها تصاویری که از همسر شهید در دست است تصاویر مربوط به دیدار مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری پس از شهادت سردار سلیمانی است.قاسم سلیمانی و برادرش (سهراب) که مدتی مدیرکل زندان‌های استان تهران بود، با دو خواهر ازدواج کردند و در واقع باجناق هستند.زینب سلیمانی دارای دو خواهر و دو برادر به نام های نرجس، حسین، فاطمه، رضا است.تیرماه سال 1399 زینب مغنیه، خواهر شهید عماد مغنیه از ازدواج زینب دختر سردار قاسم سلیمانی خبر داد و عنوان کرد که او با پسر یکی از اعضای اعضا ارشد حزب الله ازدواج کرده است.

 

وب گردی

    نظر شما