واشنگتن: هیچ علاقه‌ای به جایگزینی نظام در لبنان نداریم

واشنگتن: هیچ علاقه‌ای به جایگزینی نظام در لبنان نداریم

در شرایطی که مداخلات آمریکا، منطقه را به آشوب کشیده است و رژیم صهیونیستی را هر روز بی‌پرواتر به سمت ارتکاب جنایات بیشتر سوق می‌دهد، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت ایالات متحده به دنبال «تغییر رژیم» در لبنان نیست، اما نمی‌خواهد حزب‌الله را بخشی از نظام سیاسی آن ببیند.

به گزارش 9صبح؛ رژیم صهیونیستی در سایه حمایت غربی‌ها، هر روز دست به جنایات تازه‌ای می‌زند و از آغاز بمباران‌های مرگبار رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، ایالات متحده یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی، سیاسی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است و در ظاهر دم از آتش‌بس می‌زند، اما در عمل، کاری برای توقف خشونت‌ها و وادار کردن تل‌آویو برای خاتمه جنگ صورت نمی‌دهد.

همچنین در سایه حمایت‌های کورکورانه واشنگتن، رژیم صهیونیستی جنایاتش را به لبنان هم کشانده و هزاران نفر را به خاک و خون کشیده است. واشنگتن چندین دهه است که بزرگ‌ترین حامی صهیونیست‌های تروریست بوده است و پول، اقلام نظامی و دانش فنی را در اختیار آنها قرار می‌دهد و تلاشی هم برای مهار آن در منطقه نمی‌کند.

در شرایطی که آمریکا چشمان خود را به روی جنایات صهیونیست‌ها که بیش از ۲۰۰۰ شهید در لبنان و هزاران مجروح بر جای گذاشته، بسته است، متیو میلر روز چهارشنبه طی یک جلسه توجیهی گفت: «ما علاقه‌ای به تغییر رژیم نداریم. ما علاقه‌مندیم که مردم لبنان رئیس‌جمهور خود را انتخاب کنند.»

به گزارش اسپوتنیک، میلر همچنین با اشاره به مقاومت لبنان که جلوی یکه‌تازی‌های تل‌آویو را گرفته است، گفت ایالات متحده نمی‌خواهد حزب‌الله لبنان قدرت سیاسی در لبنان داشته باشد «زیرا این گروه را یک سازمان "تروریستی" می‌داند.»

لبنان از اکتبر ۲۰۲۲، زمانی که «میشل عون» از قدرت کنار رفت، خلاء ریاست جمهوری دارد و جناح‌های سیاسی آن نتوانستند بر سر جایگزینی او به اجماع برسند. در نظام سیاسی این کشور، رئیس‌جمهور باید مسیحی باشد.

حزب‌الله لبنان بارها آمریکا را به مداخله در روند انتخابات ریاست جمهوری این کشور و هدف قرار دادن وحدت ملی لبنانی‌ها متهم کرده است. به گفته مقاومت لبنان، مداخلات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری، روند انتخابات را پیچیده و وحدت ملی را تهدید می‌کند.

پیشتر هم یک رسانه صهیونیستی، از ایده رژیم اشغالگر برای تضعیف حزب‌الله با برگزاری انتخابات در لبنان پرده برداشت.

شبکه عبری «کان» در این باره فاش کرد که مقامات رژیم صهیونیستی از مقامات آمریکایی خواسته‌اند تا از طریق قطر، انتخابات جدید در لبنان را برای تضعیف قدرت حزب‌الله لبنان تبلیغ کنند.

طبق این گزارش، این مقامات صهیونیست به آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند برگزاری انتخابات در لبنان کمک زیادی به حل و فصل مشکلات میان تل‌آویو و بیروت خواهد کرد. شبکه «کان» در ادامه گزارش داد: «مقامات آمریکایی این ایده مطرح شده توسط اسرائیل را رد نکرده‌اند.»

 

وب گردی

    نظر شما