۲ فرمانده‌ای که همراه السنوار کشته شدند چه کسانی بودند؟

۲ فرمانده‌ای که همراه السنوار کشته شدند چه کسانی بودند؟

یحیی السنوار تنها فردی نبود که در عملیات اسرائیلی جان خود را از دست داد، بلکه در کنار او، دو فردی که به عنوان «سایه‌» او شناخته می‌شدند و همیشه همراهش بودند نیز کشته شدند.

 

به گزارش 9صبح؛ روزنامه «یدیعوت آحارانوت» اسرائیل با اشاره به اینکه یحیی السنوار، رهبر جنبش «حماس» در یک درگیری کشته شد، گفت که او همراه با دو نفر از نزدیکانش بوده است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت مدعی شد که در کنار یحیی السنوار، دو تن از رهبران حماس به نام‌های محمود حمدان و هانی حمیدان حضور داشتند.

یدیعوت آحارونوت معتقد بود که حضور دو تن از رفقای السنوار که در کنار او کشته شده‌اند، تخمین اسرائیلی‌ها مبنی بر کشته شدن رهبر حماس را حتی قبل از تایید این خبر تقویت می‌کند.

پنج گزینه جانشینی «یحیی السنوار» چه کسانی هستند؟

این روزنامه نوشت: "محمود حمدان و هانی حمیدان از همراهان السنوار بودند که به‌عنوان سایه‌هایش شناخته می‌شدند. یکی از آن‌ها همچنین معلمی در سازمان اونروا «آژانس امداد و اقدامات سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک» بود و دیگری مقام ارشدی در وزارت امنیت ملی حماس."

نه ارتش اسرائیل و نه حماس این دو نام را تایید نکردند.

پیشتر، ارتش اسرائیل با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس کشته شدن یحیی السنوار، رهبر حماس، را تایید کرد.ارتش اسرائیل و آژانس امنیت این کشور (شاباک) در بیانیه‌ای تایید کردند یحیی السنوار، رهبر حماس، در جریان عملیات نیروهای این کشور در جنوب نوار غزه کشته شده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که در جریان حملات جنگنده‌های اسرائیلی در نوار غزه ۳ نفر جان‌شان را از دست دادند که یکی از آنها یحیی السنوار بوده است.در این بیانیه آمده است: «السنوار حمله مرگبار هفتم اکتبر را برنامه‌ریزی و اجرا کرد و ایدئولوژی خود را در طول جنگ و قبل از آن گسترش داد. او مسئول قتل و ربودن بسیاری از اسرائیلی‌ها بود.»

همچنین یسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل در پیامی خطاب به وزرای خارجه جهان گفت: ما السنوار را ترور کردیم. حذف السنوار احتمال آزادی فوری اسیران را افزایش می‌دهد. حذف السنوار تغییراتی را به ارمغان می‌آورد که به واقعیتی جدید در غزه بدون حماس منجر خواهد شد.یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل نیز مدعی شد: اسرائیل امروز یک جنگ طولانی‌مدت با یحیی السنوار را پایان داد. ترور السنوار پیامی به خانواده اسیران است مبنی بر اینکه ما برای آنها هر کاری می‌کنیم!هالیوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل نیز ادعا کرد: پس از یکسال حسابمان را با السنوار تسویه کردیم. اگر السنوار زنده می‌ماند احتمال تکرار حملات هفتم اکتبر وجود داشت.پس از او نیز بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت: یحیی السنوار به دست نظامیان ما ترور شد. جنگ هنوز تمام نشده است. السنوار ترور شده است اما ماموریت هنوز تمام نشده است. حماس از این پس در غزه حکومت نخواهد کرد. خاورمیانه هم اکنون فرصتی برای صلح یافته است.

وب گردی

    نظر شما