عراقچی مطرح کرد؛

آمادگی تهران برای حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران

آمادگی تهران برای حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران

وزیر خارجه ایران درباره آمادگی تهران برای حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران گفت: اسرائیل هیچ جنایتی نمانده که انجام نداده باشد و متاسفانه با حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به این جنایات ادامه می‌دهد که برخی از آن‌ها جنایت جنگی بوده و قابل پیگیری در مجامع بین‌المللی است.

به گزارش 9صبح؛ «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه و طی یک نشست خبری در کویت درباره پیام خود به کشورهای منطقه گفت: پیام ما کاملا روشن و شفاف است. رژیم صهیونیستی به‌دنبال گسترش جنگ در منطقه است و ما باید جلوی این فاجعه را در منطقه بگیریم.  وضعیت در غزه و لبنان بحرانی است و حملات رژیم صهیونیستی باید متوقف شود. 

 

وزیر خارجه ایران تاکید کرد سیاست حسن همسایگی در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران با قوت ادامه پیدا خواهد کرد. این سه پیامی است که من به کشورهای منطقه داده‌ام و در کویت درباره این مسئله بیشتر صحبت خواهم کرد. 

عراقچی در پاسخ به سوالی درباره استفاده از پایگاه‌های کشورهای همسایه برای ضربه‌زدن به ایران گفت: تمام همسایگان به ما اطمینان داده‌اند که اجازه نمی‌دهند از خاک یا فضای آن‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده شود.این انتظاری است که از همه کشورهای دوست و همسایه ما می‌رود و ما این را نشانه‌ای از دوستی و صداقت همسایگان خود در رابطه با ایران می‌دانیم. ما از نزدیک تحرکات پایگاه‌های آمریکا در منطقه را رصد می‌کنیم و مراقب تمامی حرکات و پروازهای آن‌ها هستیم. ما اطلاعاتی که در خصوصپایگاه آمریکا در کویت داریم، به مقام‌های این کشور منتقل خواهیم کرد.

او درباره تلاش‌ها برای توقف جنگ در لبنان و غزه گفت: ما به‌دنبال توقف جنگ به‌صورت شامل در کل منطقه هستیم؛ هم در غزه و هم لبنان. البته ممکن است مسیرهای مختلفی برای هر کدام از آن‌ها طی شود. ما همه این مسیرها را دنبال خواهیم کرد و با کشورهایی که در این خصوص فعال هستند، در ارتباط هستیم. نماینده ویژه من در بیرت مسقر است و همه با طرف‌های موجود در بیروت دیدارهای روزمره دارد.

عراقچی با تاکید بر اینکه «تصمیم‌گیری درباره آتش‌بس توسط فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها صورت می‌گیرد»، گفت: ما فقط سعی می‌کنیم کمک و حمایت کنیم.

وزیر خارجه ایران درباره توسعه روابط ایران و کویت و همچنین میدان گازی آرش گفت: اگرچه تمرکز سفر من بر مسائل منطقه است، اما به‌صورت طبیعی روابط دوجانبه را مرور خواهیم کرد. زمینه‌های همکاری اقتصادی بین ۲ کشور زیاد است و تحریم‌ها هیچ مانعی برای آن نخواهد بود. روابط تجاری ما با مجموعه کشورهای حوزه خلیج فارس بیش از ده‌ها میلیارد است. من به ارقام اشاره‌ای نمی‌کنم اما این یک واقعیت است و ظرفیت‌های اقتصادی بین ایران و کویت بسیار زیاد است. ما با هم اشتراکات زیادی داریم و البته مثل بقیه ۲ کشوری که در کنار هم هستند، اختلافاتی هم وجود دارد. مهم این است اراده ما و کویت این است که اختلافات به صورت مسالمت‌آمیز و گفت‌وگو حل شود. ما به این مسیر ادامه می‌دهیم.

دیپلمات‌ عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی درباره موضع کشورهای عربی به‌منظور ترقیب آمریکا برای جلوگیری از تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: همه کشورهای منطقه به ما گفتند مخالف هرگونه حمله‌ای به ایران هستند چه برسد به حمله به تاسیسات هسته‌ای که یک خلاف و جنایت بین‌المللی است و همچنین خلاف تمامی حقوق بین‌الملل.

عراقچی بار دیگر هشدار داد: تاکید می‌کنم به هر شکلی که اسرائیل به ایران حمله کند، ایران به همان شکل پاسخ می‌دهد.

وزیر خارجه ایران درباره آمادگی تهران برای حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران گفت: اسرائیل هیچ جنایتی نمانده که انجام نداده باشد و متاسفانه با حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به این جنایات ادامه می‌دهد که برخی از آن‌ها جنایت جنگی است و قابل پیگیری در مجامع بین‌المللی. 

منبع: ایسنا

وب گردی

    نظر شما