ناراحتی وزیر کشور از وضعیت مهاجران افغان در ایران

ناراحتی وزیر کشور از وضعیت مهاجران افغان در ایران

اسکندر مومنی وزیر کشور گفت: موضوع بازگردان مهاجرین غیرمجاز در اولویت ما قرار گرفته است.

به گزارش 9صبح؛ اسکندر مومنی وزیر کشور در جمع خبرنگاران با ابراز ناراحتی از وضعیت مهاجران گفت: در دهه اخیر تعداد مهاجران زیاد شده و نباید به اینجا می‌رسید.

مومنی در مورد روند انتخاب استانداران هم گفت: پیشنهادات مختلفی مطرح و بررسی می شود و نهایتا بر اساس شاخص ها و امتیازاتی که تعیین شد استاندار پیشنهادی به هیات دولت می آید و از برنامه های خود دفاع می کند. مخالف و موافق صحبت می کنند و رای گیری می شود و انتخاب می شود. این کار بر اساس شعار وفاق ملی و تدابیر رئیس‌جمهور صورت گرفته است.

او با بیان اینکه اولین ها در دولت چهاردهم شکل گرفت، گفت: اولین استاندار اهل سنت، اولین استاندار عرب و اولین فرماندار زن در این دولت انتخاب شدند.

وزیر کشور همچنین در خصوص نهایی شدن انتخاب استانداران تاکید کرد:  امروز تعدادی از استانداران قرار بود حضور یابند، اما به دلیل سفر رئیس‌جمهور به روسیه این اتفاق نیفتاد. هفته‌های آینده هر هفته پنج یا شش استاندار جدید معرفی خواهند شد تا طی چند هفته آینده، استانداران منصوب شوند.

مومنی با بیان اینکه تصمیم داریم یک نشست منطقه ای با وزرای کشور کشورهای همسایه در خصوص افزایش امنیت مرزها داشته باشیم تاکید کرد: هیچ کشوری به تنهایی و بدون همکاری دوجانبه نمی تواند امنیت را حفظ کند.

این خبر در حال تکمیل است...

وب گردی

    نظر شما