کاوه به یاد مجیدی و منصوریان؛ بازگشت به پیراهن آبی

کاوه به یاد مجیدی و منصوریان؛ بازگشت به پیراهن آبی

کاوه رضایی پس از 5 سال حضور در فوتبال اروپا، فصل آینده دوباره پیراهن استقلال را می‌پوشد.

به گزارش 9 صبح ، در فصل بازگشت لژیونرها به فوتبال ایران، کاوه رضایی هم بلژیک را ترک کرده و در لیگ بیست و دوم، با پیراهن استقلال به میدان می‌رود. رضایی لیگ شانزدهم، بازیکن استقلال بود و نمایش خوبی هم در این تیم داشت. دوران حضور او در استقلال اما، بیشتر از یک سال طول نکشید. رضایی در پایان فصل، استقلال را ترک کرد و به شارلوا رفت. پنج سال در بلژیک بازی کرد و فصل پیش، بخاطر مصدومیت‌های پیاپی پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شد. او در سال جام جهانی، به امید پوشیدن دوباره پیراهن تیم ملی به ایران برگشته تا برای استقلال بازی کند. رضایی اولین بازیکنی نیست که از استقلال لژیونر می‌شود و پس از چند سال، برای احیا به تیم محبوبش برمی‌گردد. 

تاج‌گذاری فرهاد

فرهاد مجیدی، رکورددار رفت و برگشت به استقلال است. او پس از پیوستن از بهمن به استقلال، پیراهن هیچ تیم ایرانی دیگری را نپوشید و در عوض، سه بار برای بازی در اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس این تیم را ترک کرد. مجیدی اولین بار، پس از محرومیت مقطعی به اتریش رفت تا برای راپیدوین بازی کند و خیلی زود به استقلال برگشت. مقصد او پس از مدتی،‌ امارات بود. مجیدی در امارات دوران خوبی را گذراند و لیگ هفتم، دوباره پیراهن استقلال را پوشید. مقطع سوم حضور مجیدی در استقلال، موفق‌ترین دوران او با پیراهن این تیم بود. لیگ یازدهم، مجیدی این بار برای رفتن به الغرافه از استقلال جدا شد. او لیگ دوازدهم، به استقلال برگشت و پس از یک سال، از فوتبال خداحافظی کرد.

آندوی همه فن‌حریف

آندرانیک تیموریان بازیکن آکادمی استقلال بود اما در ابومسلم، ستاره شد به فوتبال اروپا رفت. او لیگ یازدهم، تبدیل به یکی از مهمترین خریدهای استقلال کهکشانی فتح‌الله‌زاده شد. آندو در آن فصل، بازی‌های درخشانی برای استقلال انجام داد و در پایان لیگ، این تیم را ترک کرد تا به الخریطیات قطر برود. دوران حضور تیموریان در قطر، طولانی نشد و او پس از یک سال به استقلال بازگشت. مقطع دوم حضور تیموریان در استقلال هم درخشان بود. نیم فصل لیگ چهاردهم، تیموریان بخاطر اختلاف با امیر قلعه‌نویی برای آخرین بار از استقلال جدا شد.

پایان مهندس

شایعه جدایی مجتبی جباری از استقلال، یکی از سوژه‌های تکراری نقل و انتقالات استقلال از لیگ پنجم تا دوازدهم بود. جباری همه این سال‌ها، در استقلال ماند و سرانجام او هم بخاطر اختلاف با امیر قلعه‌نویی استقلال را ترک کرد. سپاهان، مقصد کوتاهی برای جباری بود و او به قطر و باشگاه الاهلی ترانسفر شد. جباری 4 فصل، پیراهن الاهلی را پوشید و در این تیم، بازی‌های خوبی انجام داد. لیگ هفدهم، استقلالی‌ها با سر و صدای زیاد جباری را به تیم‌شان برگرداندند. بازگشتی که فقط چند هفته دوام آورد. جباری انتظارات باشگاه را برآورده نکرد و در نهایت بخاطر اختلاف با مدیریت باشگاه کنار گذاشته شد.

آقای قابل اعتماد

در بین مهمترین مدافعان تاریخ استقلال، پژمان منتظری جایگاه ویژه‌ای دارد. مدافع مدرن استقلالی‌ها که در جام جهانی 2014 هم، برای ایران بازی کرد. منتظری هفت سال، بازیکن استقلال بود و نمایش‌های درخشانی برای این تیم داشت. در پایان لیگ سیزدهم و پس از بازی‌های خوب منتظری در جام جهانی، او به قطر رفت و با ام‌صلال قرارداد بست. منتظری سه سال، در قطر بود و لیگ هفدهم تصمیم گرفت دوباره پیراهن تیم محبوبش را بپوشد. بازگشتی نه چندان موفق، که زیاد دوام نیاورد. مصدومیت، منتظری را مدت‌ها از فوتبال دور کرد و او پس از بهبود، برای سال‌های پایانی فوتبالش مسافر قطر شد.

کاپیتان شگفت‌انگیز

موفق‌ترین مورد بازگشت به استقلال پس از فرهاد مجیدی، به علیرضا منصوریان اختصاص دارد. منصوریان اوایل حضورش در استقلال، یک بار برای بازی در سنگاپور از این تیم جدا شد و پس از مدتی، به ایران برگشت. او پس از جام جهانی 1998، به یونان و سپس آلمان لژیونر شد. لیگ دوم، منصوریان با چهره‌ای متفاوت برای استقلال به زمین رفت و تبدیل به یکی از مهمترین ستاره‌های این تیم شد. او به عنوان کاپیتان استقلال، گل‌های حساسی برای تیمش زد و یک قهرمانی لیگ و جام حذفی هم به دست آورد. منصوریان در پایان لیگ هفتم و با قهرمانی استقلال در جام حذفی، فوتبال را کنار گذاشت.

وب گردی

    نظر شما