مارک ویلموتس درست مثل وینفرد شفر؛ ما پیروز نشدیم، شاکی قرارداد بست!

مارک ویلموتس درست مثل وینفرد شفر؛ ما پیروز نشدیم، شاکی قرارداد بست!

در حالی که هنوز حکم نهایی دادگاه حکمیت ورزش در مورد پرونده مارک ویلموتس صادر نشده، صبح امروز صفی الله فغانپور به تلویزیون رفت و ادعا کرد رای مارک ویلموتس شکسته شده است!

به گزارش 9 صبح، دادگاه CAS همچنان از اعلام رای نهایی پرونده شکایت ایران از مارک ویلموتس خودداری کرده اما در ایران شایعه شده حکم شکسته است! حامیان مهدی تاج علاقه دارند با پرداختن به این موضوع که حکم مارک ویلموتس شکسته، مهدی تاج را از زیر فشار انتقاد خارج کنند و مخالفان او هم به حدی با حرارت از جعلی بودن این خبر حرف می زنند که انگار دل شان می خواهد ایران در پرونده مارک ویلموتس شکست بخورد!

در شرایطی که در مقر دادگاه حکمیت ورزش هیچ خبری نیست، در ایران عده ای  این خبر را در قالب یک پیروزی بزرگ به خورد مردم می دهند و گروه مقابل نیز دنبال رسوا کردن آن طرف هستند. آن هم در حالی که اصلا حکمی صادر نشده که رای شکسته باشد یا نباشد. اما ماجرای کم شدن جریمه ایران چیست؟ اصل ماجرا این است که مارک ویلموتس با ایران یک قرارداد بلندمدت امضا کرد و قرار بود تا پایان جام ملتهای آسیا 2023 سرمربی تیم ملی باشد اما وقتی فدراسیون فوتبال که به دستور وزارت ورزش، با این مربی بلژیکی قرارداد بست، نتوانست حق و حقوق او را به موقع پرداخت کندt ویلموتس با شکایت به فیفا موفق شد یک غرامت سنگین از ایران طلب کند. ایران پرونده را به CAS کشاند و دادگاه حکمیت ورزش هم جلسه هایی را به شکل آنلاین با حضور طرفین برگزار کرد و حالا قرار است رای نهایی را صادر کند.

پشت پرده کم شدن خسارت مارک ویلموتس

در این میان، سال گذشته یک اتفاق تازه رخ داد. مارک ویلموتس که بعد از کنار گذاشته شدن از تیم ملی ایران، خانه نشین مانده بود، به پیشنهاد یک باشگاه مراکشی پاسخ مثبت داد و 18 آبان 1400 سرمربی راجا کازابلانکا مراکش شد. هرچند او دوم اسفند ماه همان سال از کار برکنار شد اما همین چند ماه حضور در باشگاه مراکشی باعث می شود نتواند ادعایی نسبت به کل مبلغ قراردادش داشته باشد. فیفا ما را به رغم پرداخت 2 میلیون یورو به ویلموتس در ترکیه، به پرداخت مابقی مبلغ قرارداد ویلموتس محکوم کرده بود اما حالا فدراسیون فوتبال ایران پول مارک ویلموتس را فقط تا همان زمان که در خانه نشسته بود می پردازد.

تفاوت وینفرد شفر و استراماچونی؛ از کار تا بیکاری!

اگر خاطرتان باشد وینفرد شفر هم وقتی از استقلال کنار گذاشته شد با این باشگاه یک سال دیگر قرارداد داشت و با شکایت از استقلال خواهان دریافت تمام مبلغ سال دوم قراردادش شد اما همین که با باشگاه بن یاس قرارداد بست، مبلغی که از این باشگاه دستمزد گرفت، از طلبش از باشگاه استقلال کم شد و استقلال فقط مابه التفاوت پول را به او داد. درست به همین دلیل استراماچونی تقریبا دو سال بیرون نشست که بتواند تمام مبلغ قرارداد دو ساله اش را از استقلال بگیرد. گابریل کالدرون هم وقتی از پرسپولیس رفت، با این که از امارات پیشنهاد داشت، بیرون نشست تا پولش را تمام و کمال از پرسپولیس بگیرد. او هم اگر نیم فصل دوم بعد از فسخ یک طرفه با پرسپولیس، هدایت تیم دیگری را می پذیرفت، نمی توانست کل مبلغ قراردادش را از پرسپولیس بگیرد!با این حساب، الان هم ویلموتس فقط می تواند تا زمان قبل از همکاری با تیم مراکشی، از ایران غرامت بگیرد. 

فعلا که هنوز هیچ حکمی در این خصوص صادر نشده است.

وب گردی

    نظر شما