کارنامه ستاره‌های تازه‌وارد لیگ بیست‌ودوم؛ خوب‌ها مقابل نیاز به تلاش بیشترها

کارنامه ستاره‌های تازه‌وارد لیگ بیست‌ودوم؛ خوب‌ها مقابل نیاز به تلاش بیشترها

بعد از گذشت تنها 2 هفته از لیگ برتر نگاهی انداخته‌ایم به نمایش ورودی‌های پرسروصدای فوتبال ایران و اینکه تا به اینجا چه نمایشی داشته‌اند.

به گزارش ۹ صبح، شکی وجود ندارد که باید مدت زمان بیشتری صبر کنیم تا بتوانیم نتیجه‌گیری درستی داشته باشیم اما از طرفی نباید نشانه‌ها را دست کم گرفت و نسبت به آن‌ها بی‌توجه بود. 2 هفته از شروع لیگ بیست‌ودوم گذشته و نمایش ستاره‌های تازه‌وارد تیم‌های مدعی متفاوت بوده است. در این گزارش به برخی از پر سروصداترین‌ِ آن‌ها پرداخته‌ایم..

علیرضا بیرانوند: بازگشت اطمینان به دروازه

اگر بخواهیم به نیمه پرِ لیوانِ پرسپولیس نگاه کنیم، باید به عدم دریافت گل از سوی این تیم در 2 هفته ابتدایی اشاره داشته باشیم. آن‌ها در کنار فولاد خوزستان موفق به ثبت 2 کلین‌شیت در 2 هفته ابتدایی شده‌اند و بدون شک نقش علیرضا بیرانوند در این قضیه کتمان‌ناپذیر است. دروازه‌بان سرشناس سرخپوشان بعد از حضوری ناموفق در فوتبال اروپا به ایران برگشت و خیلی زود توانسته خودش را با شرایط جدید وفق دهد. او خصوصا در دیدار برابر فولاد عملکرد خوبی داشت و دوباره اطمینان را به دروازه تیم یحیی بازگردانده است.

مانوئل فرناندز: مانو، محبوب نصف جهان

یکی از جذاب‌ترین ورودی‌های لیگ بیست‌ودوم مانوئل فرناندز است. ستاره 36 ساله و پرتغالی سپاهان که سابقه بازی در جام جهانی 2018 را هم دارد، پس از حضوری چند دقیقه‌ای مقابل استقلال، در جدال برابر نساجی از ابتدا برای تیم ژوزه مورایس به میدان رفت و هواداران سپاهان را خیلی برای تماشای نبوغش معطل نگذاشت. او به زیبایی ارسال شهریار مغانلو را با ضربه‌ی سری تماشایی تبدیل به گل کرد تا جایی برای واکنش علیرضا حقیقی هم باقی نماند. باید دید مانو در ادامه راه چه نمایشی برای طلایی‌پوشان خواهد داشت. رناتو داسیلویرا دیگر مهره خارجی تیم متمول اصفهانی است که در این 2 هفته عملکردی قابل قبول داشته است. نیلسون جونیور و الویس کامسوبا اما هنوز برای دیده شدن باید تلاش بیشتری انجام بدهند.

مهدی قایدی: آغاز فوق‌العاده باشو

شاید خوش‌بین‌ترین هوادار استقلال و طرفدار مهدی قایدی هم تصور نمی‌کرد او برای اعلام رسمی بازگشتش به 14 دقیقه زمان نیاز داشته باشد. مهدی در حالی که بازی 1-1 بود، وارد زمین شد و توانست در دقیقه 79، توپ ارسالی از سوی کوین یامگا را وارد دروازه رضا حیدری کند و سپس در دقیقه (6+90) با فراری عالی، پنالتیِ منجر به گل سوم را بگیرد تا نشان دهد حتی با وجود پشت سر گذاشتن فصلی کابوس‌وار در امارات، بازهم در لیگ برتر ایران یک ستاره تمام عیار است. باید دید آیا این شروع رویایی، همینطور فوق‌العاده ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر.

ریکاردو آلوز: رونمایی از فلاویو لوپز ثانی در تبریز

پیش از آمدنش به تبریز به او لقب مهندس را داده بودند و ریکاردو آلوز خیلی زود اثبات کرد الصاق شدن چنین لقبی به او بیراه نبوده است. تراکتور در این فصل بردی نداشته اما هافبک پرتغالی‌اش با ارسال 2 پاس گل که مساوی با 100 درصد گل‌های پرشورها در لیگ بیست‌ودوم بوده، در صدر جدول پاس گل دهندگان قرار گرفته است. آلوز یک بار محمد عباس‌زاده و یک مرتبه رضا اسدی را با ارسال‌های مواجش به گل رسانده و باعث شده قربان بردیف و شاگردانش در کنار ملوان با صفر امتیاز قعرنشین نباشند. باید دید و منتظر ماند که آیا ریکاردو الوز می‌تواند بعد از فلاویو لوپز محبوب سکوهای تبریز شود یا نه.

لوسیانو پریرا: پیرمردی که عاشق گل زدن است

مهم نیست چند سال داشته باشد و اهمیتی ندارد که در چه تیمی مشغول به بازی باشد. او راهش را پیدا می‌کند و دروازه رقبا را باز می‌کند. بدون شک اگر دنبال‌کننده فوتبال ایران باشید می‌دانید که درباره لوسیانو پریرا صحبت می‌کنیم. ستاره 39 ساله‌ جدید تیم مس رفسنجان که فعلا نشان داده معاوضه او و علیاری، خلاف تصورات به سود تیم کویرنشین شده است. شیمبا در هفته اول با یک ضربه سر هنرمندانه دروازه نساجی را گشود تا مس رفسنجان پس از فولاد، صنعت نفت، گسترش فولاد و سپاهان تبدیل به پنجمین تیم ایرانی شود که او توانسته با لباسش گلزنی کند و خودش را به بهترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر تبدیل کند.

خریدهای فولاد تعریفی نداشته‌اند

صحبت از فولاد شد. بد نیست اشاره‌ای به بازیکنان جدید این تیم بیندازیم. ستاره‌هایی که با سروصدای زیاد به‌خدمت گرفته شده‌اند اما هنوز از آن‌ها درخششی ندیده‌ایم. شاید فقط کریستوفر کنت کمی امیدوارکننده ظاهر شده و نمایشی مطمئن در درون دروازه داشته است. الباقی نفرات اما فروغ خاصی نداشته‌اند. از احسان پهلوان، سعید آقایی، اشکان دژاگه، مجید علیاری، وریا غفوری و ... انتظار بیشتری می‌رود. از بقیه بازیکنان تازه‌وارد در تیم‌های دیگر هم نباید غافل باشیم. به طور مثال چهار بازیکن جدید تیم نفت مسجدسلیمان در این 2 هفته زننده 100 درصد گل‌های این تیم بوده‌اند. رضا اسدی هم شروع خوبی با تراکتور داشته و موفق به زدن گلی حساس شد. در سوی دیگر وسلی گومز و محمد خدابنده‌لو، 2 بازیکن جدید گل‌گهر نمایشی کمتر از حد انتظار داشته‌اند و البته نیازمند زمانی بیشتر هستند. 

وب گردی

    نظر شما