۵ خاطره از رویارویی استقلال و مس؛ تلخ و شیرین

5 خاطره از رویارویی استقلال و مس؛ تلخ و شیرین

بعد از تقریبا 9 سال، استقلال و مس یک بار دیگر در لیگ برتر به مصاف هم می‌روند. رویارویی‌ای که برای آبی‌ها، کم خاطره تلخ و شیرین نداشته است.

به گزارش 9 صبح، این 5 یادآوری اما از آنهایی است که احتمالا بیشتر در ذهن هواداران از مصاف با نماینده استان کرمان باقی مانده است.  

* 24 شهریور 1385/ دبل سیو

  تیم مرفاوی روی چمن مصنوعی کرمان، برنده شد و با 3 امتیاز کامل به خانه برگشت. بعد از پنالتی انصاریان، مس بلافاصله صاحب یک ضربه پنالتی شد تا همه چیز برای به تساوی کشیدن بازی مهیا باشد. اما رحمتی درون دروازه استقلال با یک دبل سیو، درخشید؛ او ابتدا پنالتی آلوز را مهار کرد و سپس ضربه مولایی را روی ریباند گرفت.

* 9 شهریور 1386/ اولین و آخرین گل

  رونمایی از اولین و آخرین گل حمید شفیعی برای استقلال. شفیعی به عنوان یک ستاره تمام‌عیار راهی استقلال شد ولی در پیراهن آبی، اصلا ندرخشید و خیلی زود به طور کامل محو شد. در شب درخشش عجیب و غریب رحمتی درون دروازه مس، شفیعی روی پاس منیعی و با یک ضربه استثنایی، تک گل استقلال را زد تا تیم حجازی در خانه بازنده نباشد و یک امتیاز بگیرد.

* 13 بهمن 1387/ اوج جایگیری

  یک 3 امتیاز خیلی خیلی مهم برای قهرمانی استقلال. بازی در آزادی یک یک بود که استقلال صاحب یک ضربه آزاد در دقایق پایانی شد. این ارسال بعد از چند رفت و برگشت، با ضربه برهانی وارد دروازه رحمتی شد تا استقلال برنده شود. صحنه آهسته، اوج هنر برهانی برای حرکت به نقطه کور مدافعان مس را نشان می‌داد و ضربه نهایی‌ای که با خشونت رحمتی همراه بود.

* 25 دی 1391/ چه پاسی

  بی‌جهت نبود وقتی توپ زیر پای جباری می‌رسید، تماشاگران استقلال از جای‌شان روی سکوها بلند می‌شدند تا آماده جشن گل شوند. جباری در زمین خودی صاحب توپ شد و با یک پاس استثنایی، آن را روی سینه برهانی در یک سوم دفاعی مس فرود آورد و او نیز با ضربه‌ای فوق‌العاده توپ را به سقف دروازه شهدادنژاد رساند.

* 7 آبان 1392/ وداع

  شایعات رنگ واقعیت به خود گرفت و وقتی تابلوی تعویض بالا رفت و قلعه‌نویی تصمیم گرفت نیکبخت را به جای مجیدی وارد زمین کند، شماره 7 پیراهنش را درآورد و دور زمین شروع به دویدن کرد. و این یعنی محبوب‌ترین بازیکن دو دهه اخیر استقلال دیگر برای این تیم بازی نخواهد کرد. او البته 7 فصل بعد برگشت، روی نیمکت آبی تیمش نشست و کاری کرد، کارستان؛ قهرمانی در لیگ بدون حتی باخت.

وب گردی

    نظر شما