رکورد جالب ساپینتو؛ بهترین سرمربی خارجی استقلال در ۶ بازی اول!

رکورد جالب ساپینتو؛ بهترین سرمربی خارجی استقلال در ۶ بازی اول!

سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان پایتخت خیلی زود توانست شمار امتیازهایش روی نیمکت استقلال را ۲ رقمی کند.

به گزارش 9 صبح، پیروزی روحیه‌بخش مقابل نساجی مازندران هم باعث شد تا آبی‌پوشان پایتخت بعد از ۲ تساوی، دوباره رنگ پیروزی را ببینند. این برد برای بهبود رکورد انفرادی سرمربی پرتغالی استقلال هم حائز اهمیت بود. ریکاردو ساپینتو با انگیزه ۲ رقمی کردن امتیازات خود در دوران حضورش در استقلال، مقابل نساجی در کنار زمین حضور پیدا کرده و با جنب‌وجوش خاصی شاگردانش را هدایت می‌کرد.ساپینتو با کسب پیروزی مقابل نساجی، سومین برد دوران حضورش در لیگ برتر ایران با به دست آورد. سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان پایتخت پیشتر توانسته بود طعم پیروزی همراه با استقلال را در ۲ دیدار حساس مقابل ملوان بندرانزلی و مس کرمان بچشد تا رکورد بهترین شروع در میان سرمربیان خارجی استقلال را از آن خود کند و حتی بالاتر از چهره‌هایی، چون وینفرد شفر و آندره‌آ استراماچونی قرار گیرد.ریکاردو ساپینتو در ۶ بازی حضورش روی نیمکت استقلال، ۱۱ امتیاز همراه آبی‌ها به دست آورده است. به عبارت بهتر، ۳ برد، ۲ مساوی و یک باخت کارنامه سرمربی پرتغالی همراه آبی‌پوشان پایتخت در لیگ بیست‌ودوم بوده که در قیاس با دو سرمربی خارجی استقلال در سالیان اخیر، مشخص می‌شود که برگ برنده در دستان سا پینتو است.

آندره‌آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی محبوب آبی‌ها در ۶ بازی ابتدایی خود توانست تنها ۶ امتیاز به دست آورد و استقلال با هدایت او، یک‌بار در ۶ دیدار نخست به پیروزی رسید و ۳ تساوی و ۲ باخت در کارنامه شاگردان استراماچونی به چشم می‌خورد تا سا پینتو نسبت به این سرمربی ایتالیایی عملکرد بهتری را داشته باشد.وینفرد شفر سرمربی آلمانی سابق استقلال هم از حیث نتیجه‌گیری در ۶ بازی نخست عملکرد ضعیف‌تری نسبت سا پینتو داشت. شفر در ۶ بازی نخست، ۲ پیروزی به دست آورد، ۳ تساوی داشت و یک شکست را هم همراه آبی‌پوشان پایتخت تجربه کرد تا اندوخته‌ای ۹ امتیازی را از ۶ بازی اول حضورش روی نیمکت استقلال به دست آورد. رولند کوخ آلمانی، دیگر سرمربی خارجی استقلال در تاریخ لیگ برتر هم در ۶ بازی اول خود در لیگ دوم ۸ امتیاز گرفته بود.

«قلعه‌نویی» علیه رکورد درخشان «سا پینتو»؟

آبی‌پوشان پایتخت به تعطیلات فیفادی رفته‌اند و ریکاردو سا پینتو هم برای دیدار با خانواده‌اش از ایران خارج شده، اما قرار است خیلی زود تمرینات استقلال از سر گرفته شود و بازیکنان از سوی سا پینتو فراخوانده شده‌اند و طبق آخرین خبرها، قرار است از روز جمعه تمرینات آماده‌سازی آبی‌پوشان پایتخت در غیاب ۶ بازیکن ملی‌پوش آغاز شود.استقلالی‌ها در هفته هفتم لیگ برتر که بعد از اتمام فیفادی ماه سپتامبر برگزار خواهد شد، باید در سیرجان و در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز به مصاف گل‌گهر بروند. تیمی که توانسته در ۱۵ بازی اخیر خود در لیگ برتر با هدایت امیر قلعه‌نویی شکست‌ناپذیر باشد و با توجه به شانس بالای صدرنشینی ۲ تیم، نتیجه تقابل هفته هفتم بسیار حائزاهمیت است.امیر قلعه‌نویی همواره تقابل‌های جذاب و البته مهمی مقابل استقلال داشته و حالا پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر فوتبال ایران این شانس را دارد تا روند درخشان سرمربی پرتغالی استقلال را متوقف سازد و دومین شکست سا پینتو در لیگ ایران را رقم بزند. البته که سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان پایتخت امیدوار است با شکست دادن قلعه‌نویی رکورد تاریخی خود به عنوان بهترین سرمربی خارجی تاریخ استقلال را بهبود بخشد.

وب گردی

    نظر شما