دستور عجیب در لیگ فوتبال زنان ایران؛ ۲ سال خانه بنشین اما از اینجا نرو!

دستور عجیب در لیگ فوتبال زنان ایران؛ 2 سال خانه بنشین اما از اینجا نرو!

وینگر سرعتی و خوش‌تکنیک تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان برای خروج از تیم باشگاهی‌اش با چالش عجیبی مواجه شده است.

به گزارش 9 صبح، فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان ایران قرار است از 22 مهرماه آغاز شود و رفته‌رفته تمرینات آماده‌سازی تیم‌ها در حال آغاز شدن است. البته که به مانند فصول گذشته تکلیف برخی از تیم‌ها به دلیل مشکلات مالی مشخص نیست و احتمال تکرار سریال فصول گذشته و انصراف چند تیم وجود دارد. ذوب‌آهن اصفهان شناخته‌شده‌ترین تیم بلاتکلیف لیگ برتر فوتبال زنان است که با وجود قرار گرفتن اسمش در فهرست تیم‌های فصل جدید، احتمالاً به دلیل مشکلات مالی، نامش از جدول مسابقات کنار گذاشته می‌شود!

تیم‌های مدعی چون خاتون بم، شهرداری سیرجان و سپاهان اصفهان در پنجره نقل‌وانتقالات فعال بوده و به دنبال جذب بازیکنان مورد علاقه کادرفنی‌شان بودند و به نظر می‌رسد در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان هم کورس رقابت برای قهرمانی، میان این 3 ضلع قدرتمند باشد و سپاهانی‌ها جذب مریم ایراندوست و چندین ستاره، شانس‌شان نسبت به فصول گذشته برای رسیدن به اولین قهرمانی در لیگ برتر فوتبال زنان افزایش پیدا کرده است.

زهرا علیزاده یکی از بازیکنان خوش‌تکنیک شاغل در لیگ برتر فوتبال زنان است؛ وینگر 22 ساله شهرداری سیرجان که مصدومیت شدید او در دومین دوره آزمایشی لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا، نامش را بر سر زبان‌ها انداخت. ستاره‌ای که نقش کلیدی در قهرمانی شهرداری سیرجان در سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان داشت و در مسابقات آسیایی هم عملکرد درخشانی را از خود نشان داد.

علیزاده که از رشته فوتسال در 5 سال اخیر به رشته فوتبال آمده، همواره عضو تیم شهرداری سیرجان بوده و در فصل گذشته، قراردادش را به مدت 3 فصل با سیرجانی‌ها تمدید کرد. نکته جالب‌توجه درباره زهرا علیزاده، عدم علاقه او به حضور در تیم ملی فوتبال زنان ایران است، به طوری‌که بارها علیزاده دعوت به حضور در تیم ملی را رد کرده و مدعی شده که تیم باشگاهی برای او ارجحیت بالاتری دارد!

تیم ملی با روحیه من سازگار نیست!

ستاره شهرداری سیرجان درباره عدم حضور در تیم ملی فوتبال زنان توضیح داد: «دوست ندارم در اردوهای تیم ملی باشم. ترجیح می‌دهم تا جایی که می‌توانم کارم را در باشگاه ادامه بدهم. بعضی‌ها فکر می‌کنند سقف رویای یک آدم تیم ملی است ولی من اینطور نیستم. می‌دانم من اشتباه می‌کنم ولی می‌دانم این چیزی است که می‌خواهم».

زهرا علیزاده با اشاره به سازگار نبودن شرایط تیم ملی با روحیه او گفت: «تیم ملی اصلا با روحیه من سازگار نیست. دوست دارم تنها باشم، از شلوغی خوشم نمی‌آید. ترجیح می‌دهم در تنهایی خودم کار کنم. خوشم نمی‌آید در دید باشم. ترجیح می‌دهم در سکوت کار خودم را پیش ببرم».

پیشنهاد وسوسه‌انگیز و چالش جدایی

علیزاده که در خط حمله شهرداری سیرجان عملکرد خوبی داشته، حالا با توجه به حضور مریم ایراندوست روی نیمکت سپاهان، مورد توجه طلایی‌پوشان اصفهانی قرار گرفته اما مدیران باشگاه سیرجانی به هیچ‌وجه راضی به جدایی وینگر تیم‌شان نبوده و با توجه به قرارداد 2 ساله با زهرا علیزاده، رضایت‌نامه او را صادر نمی‌کنند.وینگر شهرداری سیرجان هفته گذشته در پستی اینستاگرامی درخواست جدایی‌اش از شهرداری سیرجان را رسانه‌ای کرد و مدعی شد که مدیران باشگاه به او گفته‌اند که «در خانه بنشین اما رضایت‌نامه تو را برای حضور در تیم دیگری صادر نمی‌کنیم»!زهرا علیزاده که از عدم تعامل مدیران باشگاه شهرداری سیرجان گلایه‌مند است، در پاسخ به درخواست مدیران باشگاه اعلام کرده: «یک سال که هیچ 10 سال هم خانه‌نشین شوم، زیر بار حرف زور نمی‌روم و سر خم نمی‌کنم».

«ایراندوست» به ستاره مورد علاقه‌اش می‌رسد؟

مریم ایراندوست سرمربی سابق تیم ملی فوتبال زنان ایران که برای فصل جدید لیگ برتر، سکان هدایت سپاهان را پذیرفته، پافشاری ویژه‌ای به جذب زهرا علیزاده دارد و در تلاش است تا بتواند با پدیده جوان همکاری کند. ایراندوست در دوره حضورش در تیم ملی هم چندین‌بار علیزاده را به اردو فراخواند اما عدم علاقه او به حضور در اردوی تیم ملی باعث شد تا مریم ایراندوست نتواند با یکی از پدیده‌های فوتبال زنان ایران همکاری داشته باشد.زهرا علیزاده در آخرین پیام خود مدعی شده که قصد خداحافظی کوتاه‌مدت از میادین را دارد و حاضر است 2 فصل دور از فوتبال باشد اما برای شهرداری سیرجان به میدان نخواهد رفت. از سوی دیگر، مدیران باشگاه شهرداری سیرجان در تلاش برای جلب رضایت ستاره جوان خود هستند و سپاهانی‌ها هم در تلاش هستند تا رضایت‌نامه پدیده 22 ساله را دریافت کرده و با او برای فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان به توافق برسند.علیزاده هنوز سرنوشت مشخصی ندارد و باید دید در فرصت یک‌ماهه تا شروع رقابت‌ها، چه سرنوشتی برای وینگر 22 ساله رقم خواهد خورد. آیا علیزاده موفق به دریافت رضایت‌نامه‌اش از تیم شهرداری سیرجان می‌شود یا تهدید خود را عملی کند و برای مدت 2 فصل خانه‌نشینی را تحمل کرده و برای سیرجانی‌ها به میدان نمی‌رود؟!

    نظر شما