دوران تازه کی‌روش در ایران؛ صلح عمومی؟

دوران تازه کی‌روش در ایران؛ صلح عمومی؟

کارلوس کی‌روش در بازگشت به نیمکت تیم ملی، تلاش کرده حمایت مخالفانش را هم به دست آورد.

به گزارش 9 صبح، سال‌های پایانی دوره اول حضور کارلوس کی‌روش در ایران، با حاشیه‌های زیادی همراه بود. درگیری‌های او با برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس 2 قطبی بزرگی اطراف تیم ملی ایجاد کرد. 2 قطبی که باعث شد بخش مهمی از طرفداران پرسپولیس، به جمع مخالفان این مربی اضافه شوند. کی‌روش در دوره دوم حضورش اما، شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند. شرایطی که باعث شده او هم، با موضع متفاوتی کارش را آغاز کند.

فاصله کوتاه تا جام جهانی

جام جهانی برای ایران، روز 30 آبان آغاز می‌شود و تیم ملی فقط دو ماه تا شروع مسابقات فرصت دارد. همین هم باعث شده بیشتر مخالفان کی‌روش، فعلا برای حمایت از تیم ملی متحد شوند. کی‌روش هم در طرف مقابل، ترجیح داده به جای درگیری با منتقدانی که این روزها علیه‌اش صحبت کرده‌اند، از در دوستی وارد شود. او در شروع کار، از دراگان اسکوچیچ و کادرفنی‌اش هم تشکر کرد: «مراتب احترام و تشکر خودم را از بازیکنانی که به ما کمک کردند تا در مسیر جام جهانی قطر باشیم، آقای اسکوچیچ و کادرشان بابت تلاش‌هایی که داشتند اعلام می‌کنم. وظیفه ما این است که شرایط را ارتقا دهیم، پیشرفت کنیم و همیشه رو به جلو حرکت کنیم». کی‌روش البته، روحیه کری‌خوانی خود را از دست نداده و اما پیکان حملاتش را، به سمت رقبای ایران گرفته است: «خداراشکر که با انگلیس بازی داریم! از بهترین تیم‌های حال حاضر اروپا است. همین‌طور ایران به عنوان یکی از بهترین تیم‌های آسیا. به خاطر همین است که اینجا هستیم».

دوران پرتغالی‌ها

سرمربیان هیچ کشوری در سال‌های اخیر، به اندازه مربیان کروات در لیگ برتر مربیگری نکرده‌اند. این فصل اما، هیچ مربی کرواتی در لیگ برتر حضور ندارد. فقط 3 مربی خارجی در لیگ برتر کار می‌کنند که دو نفر آن‌ها، هموطن کی‌روش هستند. ریکاردو سا پینتو روی نیمکت استقلال می‌نشیند و ژوزه مورایس، سپاهان را هدایت می‌کند. قربان بردیف ترکمنستانی-روسیه‌ای هم مربی تراکتور است. کی‌روش دوره قبلی حضورش، با 2 مربی خارجی پرسپولیس درگیر شد. اختلاف او با مانوئل ژوزه، به پیش از حضور این دو نفر در ایران برمی‌گشت و در مورد برانکو هم، کی‌روش اعتقاد داشت قصد گرفتن جایش در تیم ملی را دارد. کی‌روش اختلافی در گذشته با مربیان خارجی فعلی شاغل در ایران نداشته و هر 3 آن‌ها، سال اول حضورشان در ایران را سپری می‌کنند و به فکر نگه داشتن نیمکت‌شان هستند. به نظر نمی‌رسد حداقل تا شروع جام جهانی، اختلافی از طرف آن‌ها با کی‌روش به وجود بیاید.

صلح با پرسپولیسی‌ها؟

کی‌روش دوره اول مربیگری در ایران، مقطعی با پرسپولیسی‌ها به مشکل خورد و مقطعی دیگر هم، روبروی استقلالی‌ها قرار گرفت. رویارویی استقلالی‌ها و کی‌روش، به دوران مربیگری امیر قلعه‌نویی خلاصه می‌شد اما داستان او با پرسپولیسی‌ها بخاطر اختلافش با برانکو طولانی شد. بخشی از طرفداران پرسپولیس، هنوز در لیست مخالفان کی‌روش هستند اما حضور یحیی گل‌محمدی در راس کادرفنی این باشگاه، می‌تواند این فضا را تلطیف کند. گل‌محمدی هیچ‌وقت جزو منتقدان کی‌روش نبوده و مشکلی با این سرمربی پرتغالی ندارد. افشین پیروانی، یکی از مخالفان قدیمی کی‌روش، هنوز در پرسپولیس سرپرست است. با این حال او هنوز، واکنش منفی به حضور دوباره این سرمربی پرتغالی نشان نداده و به نظر می‌رسد فعلا اوضاع بین کی‌روش و پرسپولیسی‌ها، آرام جلو می‌رود.

وب گردی

    نظر شما