پرشورها امیدوار به جادوی پیرمرد روسی در تهران

پرشورها امیدوار به جادوی پیرمرد روسی در تهران

دو تیم پرسپولیس و تراکتور برای بیست و نهمین بار در لیگ‌برتر مقابل هم قرار خواهند گرفت.

به گزارش 9 صبح، در 28 تقابل قبلی دو تیم، 14 برد برای پرسپولیس، 5 مساوی و 9 پیروزی برای تراکتور ثبت شده است. پرسپولیسی‌ها در سالهای اخیر عملکرد بسیار خوبی مقابل تراکتور داشته‌اند و با احتساب نتیجه انضباطی رقم خورده در آخرین تقابل دو تیم، در پنج بازی اخیر دو تیم در لیگ برتر، تیم تهرانی همیشه با دست پر و سه امتیاز کامل زمین بازی را ترک کرده است. آخرین بار تی‌تی ها در لیگ‌ نوزدهم و با سرمربیگری مصطفی دنیزلی توانستند با تک گل احسان حاج‌صفی، حریفشان را شکست دهند.از آنجایی که بازی در تهران برگزار می‌شود، بد نیست سری هم به آمار دو تیم در این شهر بزنیم. جایی که بازهم‌ آمار به نفع پایتخت‌نشین‌هاست و از 14 مسابقه برگزار شده، تیم سرخ تهرانی 9 بار موفق به کسب برد شده و تراکتور هم 3 بار در خانه حریف خود، سه امتیاز دشت کرده است.بهترین برد پرسپولیس در تهران در لیگ شانزدهم با سه گل رقم خورده است. جایی که شاگردان برانکو با سه گل مهدی طارمی، رامین رضاییان و وحید امیری بر تراکتور امیر قلعه‌نویی غلبه کردند تا در سالی که تراکتور تا نیم‌فصل رقیب جدی پرسپولیس محسوب می‌شد، فصل را با ایستادن در رتبه سوم به پایان رساند.

اما بهترین نتیجه پرشورها در تهران، آخرین برد آن ها در آزادی است. جایی که رسول خطیبی و شاگردانش با نتیجه سه بر یک تیم تحت امر علی دایی را شکست داده و باعث اخراج این سرمربی شدند. مسابقه ای که چیزی بیش از هشت سال از آن گذشته و تی‌تی ها فکر نمی‌کردند پیروزی پرگل تیمشان را در آزادی برای آخرین بار می‌بینند و برد در این شهر برایشان تبدیل به طلسمی بلندمدت خواهد شد.

مردان مشترک

با وجود همه حساسیت‌ها، دو تیم همیشه مردان مشترک زیادی داشته‌اند که سابقه پوشیدن هر دو پیراهن سرخ را در کارنامه دارند. نسبت به فصل گذشته این تعداد نسبتا کمتر شده ولی همچنان 7 تن از اعضای دو تیم صاحب چنین تجربه مشترکی هستند که بازهم آمار قابل توجهی است. در اردوی سرخ‌پوشان تهرانی 5 پرسپولیسی شاخص در این لیست قرار دارد. یحیی گل‌محمدی سرمربی این تیم به همراه کریم باقری که متولد تبریز است هر دو سابقه پوشیدن پیراهن تراکتور در دوران بازیگری را در کارنامه دارند. همجنین یحیی به عنوان سرمربی نیز در جمع قرمزهای تبریزی حضور داشته که البته باتوجه به بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی و شرایط نامساعد آن زمان این تیم، به نتیجه مناسبی دست نیافت.بین بازیکنان پرسپولیسی هم دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی و امید عالیشاه در تراکتور توپ زده‌اند که روابط متفاوتی با تیفوسی‌های تراکتوری دارند. دانیال مطمئنا محبوب‌ترین این جمع است و جزو سه بازیکنی است که در این تیم لقب سرباز شریف را به دست آوردند. اسماعیلی‌فر تا پیش از انتقال به پرسپولیس همیشه مورد احترام پرشورها بوده اما امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس که دوره کوتاهی در تراکتور حضور داشته، در سال های اخیر همواره روابط پرتنشی با تی‌تی‌ها تجربه کرده که آخرین آن هم مربوط به دیدار جنجالی دو تیم در فصل گذشته می‌شود و عالیشاه نیز جزو نفراتی بود که توسط کمیته انضباطی بعد از این بازی با محرومیت مواجه شد.در بین تراکتوری‌ها نیز دو تن سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را دارند. رضا اسدی که شاید ویژه‌ترین چهره بازی فردا باشد، بعد از گذراندن فصلی با آمار مناسب ولی پر حرف و حدیث، تهران را به مقصد تبریز ترک کرد و تا امروز که بازگشت موفقی به تراکتور داشته است.همچنین محمد عباس‌زاده گلزن قائمشهری نیز سابقه بازی در تهران را دارد و باید دید عباس‌زاده که برای تراکتور گلهای زیادی به ثمر رسانده، آیا خواهد توانست گل به پرسپولیس را هم به پرشورها تقدیم کند یاخیر؟

وب گردی

    نظر شما