روزهای خاکستریِ «شهباززاده»؛ بازگشت به اوج یا خداحافظی زودهنگام؟

روزهای خاکستریِ «شهباززاده»؛ بازگشت به اوج یا خداحافظی زودهنگام؟

خرید تابستانی آبی‌پوشان پایتخت نتوانسته عملکرد قابل‌قبولی را از خود به جای بگذارد و همین مسئله باعث شده تا او از ترکیب اصلی استقلال دور شود.

به گزارش 9 صبح، سجاد شهباززاده اولین خرید استقلال در نقل‌وانتقالات تابستانی پیش از آغاز لیگ بیست‌ودوم بود؛ مهاجمی که در شرایطی از سوی مدیران آبی‌پوش جذب شد که تکلیف سرمربی آبی‌ها هنوز مشخص نشده بود تا در واقع بدون نظر ریکاردو سا پینتو، این مهاجم باتجربه به فهرست استقلال اضافه شود. سا پینتو با وجود آنکه در فرآیند جذب شهباززاده نقشی نداشت، از حضور این مهاجم باتجربه در فهرست تیمش استقبال کرد.شهباززاده در حالی به استقلال پیوست که فصل گذشته عملکرد خوبی در سپاهان از خود به جای گذاشته بود و با 5 گل و 5 پاس‌گل کارنامه‌ای موفق در جمع طلایی‌پوشان اصفهان داشت و هواداران استقلال امیدوار بودند که مهاجم شماره 10 تیم‌شان در بازگشت دوباره به جمع آبی‌پوشان بتواند عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد.

پاسخ ناامیدکننده به اعتماد ویژه ساپینتو

مهاجم 32 ساله استقلال از سوی ریکاردو سا پینتو در ترکیب اصلی آبی‌پوشان پایتخت در 2 دیدار ابتدایی استقلال در لیگ بیست‌ودوم قرار گرفت. اما سجاد شهباززاده نتوانست پاسخ خوبی به اعتماد سا پینتو بدهد و عملکرد کم‌فروغی در خط حمله آبی‌پوشان پایتخت داشت و انتظارات را برآورده نکرد تا خیلی زود جایگاهش در ترکیب اصلی استقلال را از دست بدهد و با توجه به خط حمله پر ترافیک آبی‌ها، جای خود را به پیمان بابایی داد.سجاد شهباززاده در حالی به نیمکت استقلال منتقل شد که در فرصت حدوداً 127 دقیقه‌ای که سا پینتو در مصاف با سپاهان و ملوان در اختیار او قرار داد، حتی یک‌بار نتوانست در چارچوب رقبا شوت بزند تا انتقادات علیه عملکرد مهاجم باتجربه آبی‌پوشان پایتخت بالا گیرد.

شوت‌های سریالی و عدد صفری که پابرجا ماند

شهباززاده بعد از آنکه از ترکیب اصلی استقلال خارج شد، از سوی ریکاردو سا پینتو به عنوان بازیکن جانشین به ترکیب استقلال اضافه می‌شد تا بلکه بتواند در نقش مهاجم جایگزین در خط حمله آبی‌ها موثر باشد و برای تیمش موفق به گلزنی شود اما طلسم گل‌نزدن‌های شهباززاده در خط حمله استقلال ادامه داشته و او همچنان ناکام بزرگ در فهرست آبی‌پوشان پایتخت برشمرده می‌شود.

مهاجم 32 ساله آبی‌پوشان پایتخت در دیدار مقابل نساجی، بهترین فرصت را برای طلسم‌شکنی داشت. ریکاردو سا پینتو فرصتی 33 دقیقه‌ای در اختیار سجاد شهباززاده قرار داد تا او بتواند دروازه حریف مازنی را فرو بریزد و شهباززاده هم با 7 شوت دروازه نساجی را هدف قرار داد اما تنها یک ضربه مهاجم آبی‌ها در چارچوب حریف بود و سایر ضربات سجاد شهباززاده جایی در چارچوب دروازه نساجی نداشت تا یک نمایش ضعیف دیگر در کارنامه ستاره آبی‌ها به‌ثبت برسد.

از نیمکت‌نشینی مطلق تا شایعه حذف از لیست!

سجاد شهباززاده در دیدار هفته هفتم مقابل گل‌گهر سیرجان و در شرایطی که استقلالی‌ها نیاز مبرمی به گل برتری داشتند از سوی ریکاردو سا پینتو به میدان فرستاده نشد و سرمربی آبی‌ها مهاجم تیمش را 90 دقیقه روی نیمکت نگه داشت تا واکنشی متفاوت نسبت به عملکرد ضعیف شهباززاده از حیث گلزنی در لیگ بیست‌ودوم داشته باشد. شهباززاده در دیدار هفته گذشته مقابل فولاد هم تنها 5 دقیقه فرصت بازی پیدا کرد تا گمانه‌زنی‌هایی درباره آینده حضور او در استقلال به میان بیاید.

استقلالی‌ها در حالی به اصفهان برای دیدار هفته نهم مقابل ذوب‌آهن سفر کردند که گفته می‌شد سجاد شهباززاده جایی در فهرست آبی‌پوشان پایتخت نداشته اما در نهایت مشخص شد که شایعات مطرح شده در فضای مجازی صحت نداشته و ریکاردو سا پینتو فرصتی 25 دقیقه‌ای در اختیار مهاجم باتجربه تیمش در اصفهان قرار داد تا بلکه او بتواند به روند ناکامی‌هایش پایان بدهد اما بازهم خبری از گلزنی شهباززاده نبود.

یک احتمال نقل‌وانتقالاتی؛ «شهباززاده» می‌رود، «کاوه» می‌آید؟

کاوه رضایی یکی از خریدهای تابستانی استقلال بود که به دلیل تکمیل‌بودن فهرست آبی‌پوشان پایتخت در روز پایانی نقل‌وانتقالات ناکام در ثبت قراردادش بود و در نهایت به تراکتور تبریز پیوست اما گفته می‌شود که او احتمالاً در نیم‌فصل در صورت صلاحدید ریکاردو سا پینتو به جمع آبی‌پوشان پایتخت باز می‌گردد. موضوعی که البته صرفاً در حد یک گمانه‌زنی بوده و هنوز خبر رسمی درباره آن منتشر نشده است.

سجاد شهباززاده در حالی در خط حمله استقلال حضور دارد که در کنار خود در فهرست آبی‌ها بازیکنانی مثل پیمان بابایی، ارسلان مطهری و آرمان رمضانی را می‌بیند و تداوم عملکرد ضعیف او می‌تواند منجر به خروج نام شهباززاده از فهرست استقلال شود. تصمیمی که باید از سوی ریکاردو سا پینتو اتخاذ شود و باید دید آیا کاسه صبر سرمربی پرتغالی استقلال در نیم‌فصل لبریز شده و او نام شهباززاده را در فهرست مازاد تیمش قرار می‌دهد یا به مهاجم باتجربه تیمش تا پایان فصل فرصت خواهد داد تا بلکه بتواند با گلزنی‌های خود به کمک استقلال آید.

وب گردی

    نظر شما