فعلا خبری از لغو دربی ۹۹ نیست؛ امروز، موعد تصمیم‌گیری!

فعلا خبری از لغو دربی 99 نیست؛ امروز، موعد تصمیم‌گیری!

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ شایعات درباره لغو دربی را رد کرد.

به گزارش 9 صبح، هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران قرار بود روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برگزار شود و رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران بعد از تعطیلاتی 50 روزه به واسطه برگزاری جام جهانی 2022 قطر دوباره آغاز به کار کند، آن‌هم در شرایطی که همه نگاه‌ها به سوی مسابقه دربی معطوف شده بود. سرخابی‌های پایتخت باید در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران روز سه‌شنبه 29 آذرماه در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار می‌گرفتند و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد که این مسابقه با حضور تماشاگران قرار است برگزار شود. شهر تهران در هفته گذشته آب‌وهوای ناسالمی را داشت و همین مسئله باعث شد تا گمانه‌زنی‌های زیادی درباره لغو احتمالی دربی به وجود آید. هر چند که اهالی فوتبال و البته مدیران فدراسیون و سازمان لیگ منتظر تصمیم نهایی شورای تامین بودند تا مقدمات برگزاری مصاف استقلال و پرسپولیس را فراهم آورند. پیش از برگزاری جلسه شورای تامین، کارگروه اضطرار آلودگی هوا استانداری تهران تشکیل جلسه داد و درباره برگزاری یا عدم برگزاری مصاف شاگردان ریکاردو سا پینتو و یحیی گل‌محمدی تصمیم گرفت.

دربی لغو شد؛ فدراسیون فوتبال به فکر موعد جدید باشد!

عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا ضمن اعلام خبر لغو مسابقه دربی پایتخت گفت: «نشست کارگروه اضطرار آلودگی هوا استانداری تهران ساعتی پیش برگزار شد که طی آن در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال در خصوص لغو دیدار شهرآورد اطلاع رسانی شد و قرار است این بازی در روز سه‌شنبه برگزار نشود».

ملکی درباره زمان بعدی برگزاری مصاف استقلال و پرسپولیس توضیح داد: «قرار است فدراسیون فوتبال تاریخ جدیدی را برای برگزار شهرآورد تهران اعلام کند تا تمهیدات لازم برای آن در نظر گرفته شود».

خبری که خیلی زود تکذیب شد؛ دربی فعلاً لغو نشده است!

معاون استاندار تهران ساعتی بعد از مصاحبه خود با خبرگزاری ایرنا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، خبر منتشره از سوی خود را تکذیب کرد و گفت: «شهرآورد تهران به علت آلودگی هوا لغو نشده است و خبر لغو یا برگزاری این دیدار فردا اطلاع رسانی می‌شود!» سهیل مهدی بعد از 2 مصاحبه بحث‌برانگیز و جنجالی معاون عابد ملکی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایرنا نسبت به شایعات درباره لغو دربی پایتخت واکنش نشان داد و گفت: «آنچه در مورد میزان آلایندگی هوا و لغو شهرآورد تهران مطرح شده را ما در فضای رسانه‌ای دیده و خوانده‌ایم اما هنوز به صورت رسمی و سازمانی این موضوع به فدراسیون فوتبال ابلاغ نشده است».

مهدی درباره موعد تصمیم‌گیری نهایی برای لغو یا برگزاری مصاف سرخابی‌ها پایتخت گفت: «آنچه در فضای رسانه‌ای مطرح شده به بعد از ساعت اداری باز می‌گردد، با احترام به سازمان بالادستی و فضای رسانه‌ای باید اجازه و فرصت داد تا این موضوع به صورت رسمی ابلاغ شود و طبیعی است بعد از آن تصمیم‌گیری در این خصوص انجام خواهد شد. با توجه به اینکه هنوز مفاد نامه یا موضوع را به صورت کامل نمی‌دانیم، باید از هر گونه اظهار نظر خودداری کرد اما اگر تصمیمی در این خصوص گرفته‌ شود حتما به اطلاع هواداران فوتبال خواهیم رساند».

وب گردی

    نظر شما