فروپاشی امپراتوری کریس؛ از آسمان پر بار مادرید تا زمین خشک ریاض!

فروپاشی امپراتوری کریس؛ از آسمان پر بار مادرید تا زمین خشک ریاض!

بسیاری از فوتبال دوستان همچنان در شوک خبر پیوستن کریستیانو رونالدو به النصر عربستان به سر می‌برند.

به گزارش 9 صبح، جمعه گذشته یک انتقال جهان فوتبال را به شوک فرو برد؛ پیوستن کریستیانو رونالدو به النصر عربستان! موضوعی که تا همین چند سال پیش اگر کسی آن را مطرح می‌کرد از سوی هواداران فوتبال مورد تمسخر قرار می‌گرفت و حتی منتقدان و مخالفان رونالدو هم در رویای خود نیز چنین چیزی را متصور نبودند. با این تفاسیر، این اتفاق عجیب و دور از ذهن با انتشار اطلاعیه رسمی توسط باشگاه النصر عربستان به حقیقت تبدیل شد و حالا کریستیانو رونالدو در ریاض توپ خواهد زد تا شاید برای همیشه با سطح اول فوتبال خداحافظی کند. به این بهانه روزنامه «آس» چاپ اسپانیا در مطلبی دوران سلطنت کریستیانو رونالدو در مادرید را تا حضور این اسطوره در ریاض مرور کرده که در ادامه به طور اختصاصی نگاهی خلاصه به بخش‌هایی از آن داریم.

کریستیانو؛ بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید!

کریستیانو رونالدو مهاجم پرتغالی و یکی از بهترین بازیکن‌های تاریخ فوتبال با به جا گذاشتن آمار 450 گل در 438 بازی برای رئال مادرید با اختلافی بسیار زیاد بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید و شاید بهترین بازیکنان تاریخ این باشگاه بزرگ اسپانیایی است. رونالدو در 9 فصل حضور خود در رئال مادرید 16 جام رنگارنگ به دست آورد که 4 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا از جمله مهمترین آن‌هاست. رونالدو عناوین شخصی بسیار زیادی را هم با پیراهن رئال مادرید از آن خود کرد که کسب 4 توپ طلا و 2 جایزه بهترین بازیکن سال فیفا در لیست مهم‌ترین جوایز شخصی این اسطوره جای دارد.رقابت بی‌نظیر و تکرار نشدنی رونالدو و مسی در سال‌های حضور این 2 اسطوره در فوتبال اسپانیا هرگز فراموش نمی‌شود. رونالدو که مسیر پر افتخار و تاریخی خود در رئال مادرید را به خوبی طی می‌کرد و به نظر می‌رسید در قامت یک اسطوره بی‌جانشین در اوج افتخار در لباس یک کهکشانی از فوتبال خداحافظی کند، پس از فتح اروپا برابر لیورپول در سال 2018 در جشن قهرمانی هواداران رئال مادرید را با اعلام خبر تصمیم خود بر جدایی از باشگاه در شوک فرو برد. پایان کار رونالدو در خانه پر افتخارترین تیم باشگاهی جهان، آغازی بود بر فروپاشی تدریجی امپراتوری این اسطوره دنیای فوتبال.

رقابت جدید در یوونتوس؛ تورین برای او کوچک بود

جدایی رونالدو از رئال مادرید، ناشناخته‌ترین اتفاق آن روزهای دنیای فوتبال بود. کریستیانو پیراهن بانوی پیر را برای فتح قله‌های جدید به تن کرد؛ غافل از این که افتخارات به دست آمده با رئال مادرید دیگر قابل تکرار نیست. رونالدو از فصل 2018-2019 تا جدایی از یوونتوس در آغاز فصل 2021-2022 در 134 بازی موفق شد 101 بار گلزنی کند و با کسب عنوان آقای گلی در لیگ ایتالیا خود را به تنها بازیکن تاریخ که موفق شده در انگلیس، اسپانیا و ایتالیا بهترین گلزن فصل فوتبال شود، تبدیل کند. قهرمانی در سری‌آ با پیراهن بانوی پیر برای کسی که لیگ قهرمانان سال‌ها جولانگاه او به شمار می‌رفت، کافی نبود. حذف شدن برابر تیم‌هایی همچون اتلتیکومادرید و المپیک لیون به طور واضح خبر از ناتوانی یوونتوس در بزرگ‌ترین آوردگاه فوتبال باشگاهی دنیا می‌داد. رونالدو در نهایت با شرایطی نه چندان مناسب از یوونتوس هم جدا شد.

بازگشت به منچستر؛ کاش اتفاق نمی‌افتاد!

بدترین اتفاق در دوران حرفه‌ای رونالدو شاید بازگشت این اسطوره پرتغالی به منچستریونایتد بود. رونالدو در حالی تصمیم گرفت دوباره به اولترافورد بازگردد که اخباری مبنی بر علاقه سیتیزن‌ها به او هم وجود داشت. در هر صورت رونالدو 2021-2022 به منچستر بازگشت اما پس از اخراج سولسشر، شرایط کریستیانو در جمع شیاطین سرخ  پیچیده شد. رونالدو در دومین دوره حضور خود در منچستریونایتد طی 54 بازی 27 بار موفق به گلزنی شد اما اختلاف با رالف رانگنیک آغاز دوران بحرانی او در منچستریونایتد شد. رونالدو برای ترک منچستر تلاش زیادی کرد اما به دلیل پیدا نشدن مشتری قبل از جام جهانی مجبور شد با کادر جدید به رهبری اریک تن‌هاخ به کار خود ادامه دهد. کاری که عملا آغاز نشده، به پایان رسید. انتشار مصاحبه فوق‌جنجالی با پیرس مورگان باعث شد رونالدو در آستانه جام جهانی مجبور به فسخ قرارداد خود با شیاطین سرخ شود تا شاید دیگر رنگ فوتبال باشگاهی در سطح اول دنیا را نبیند.

پیوستن به النصر عربستان؛ خاک ریاض آخرین نقطه دنیا

جمعه شب گذشته خبر پیوستن کریستیانو رونالدو به النصر عربستان به طور رسمی اعلام شد تا خبر خداحافظی کریستیانو رونالدو از سطح اول فوتبال دنیا به طور ضمنی به قرارداد او با النصر پیوست شود. روزنامه مارکا چاپ اسپانیا اولین جایی بود که در همان روزهای نخست جام جهانی خبر پیشنهاد جدی النصر عربستان به رونالدو و پذیرش این پیشنهاد توسط اسطوره پرتغالی را منتشر کرد؛ خبری که بسیاری از علاقمندان به رونالدو آن را حاشیه سازی رسانه اسپانیایی قلمداد کردند. حالا اما این خبر عین واقعیت است. رونالدو به مدت 2 فصل و نیم با پیراهن زردرنگ النصر عربستان بازی خواهد کرد اما حتی اینجا هم رنگ لیگ قهرمانان را فعلا نمی‌بیند. ارقام نجومی و عجیبی که رونالدو از سعودی‌ها دریافت خواهد کرد را حالا همه می‌دانیم اما یک موضوع تلخ رنگ واقعیت به خود گرفته و به نظر می‌رسد سطح اول فوتبال دنیا این جمله را تکرار می‌کند؛ خداحافظ آقای کریستیانو رونالدو.

وب گردی

    نظر شما