بهترین فصل سنگربان پرسپولیس؛ بیرو تسلیم‌نشدنی در پنالتی

بهترین فصل سنگربان پرسپولیس؛ بیرو تسلیم‌نشدنی در پنالتی

علیرضا بیرانوند با مهار ضربه پنالتی هم کلین‌شیت کرد و هم آمار خود را بهتر از قبل کرد.

به گزارش 9 صبح ، پرسپولیس با پیروزی ۲ بر صفر مقابل گل‌گهر موقعیت خود را در صدر جدول مستحکم‌تر از قبل کرد. این پیروزی در شرایطی حاصل شد که علیرضا بیرانوند در دقایق ابتدایی بازی موفق به مهار ضربه پنالتی امین پورعلی شد تا نقش به سزایی در در پیروزی پرسپولیس داشته باشد.

بیرانوند شکست‌ناپذیرترین دروازه‌بان در پنالتی

علیرضا بیرانوند که معروف‌ترین مهار پنالتی تاریخ فوتبال ایران را برابر کریس رونالدو انجام داده حالا آمار فوق‌العاده‌ای در گرفتن پنالتی دارد. بیرانوند در شرایطی پنالتی پورعلی را گرفت که هر ۷ ضربه قبلی پنالتی که پرسپولیس در لیگ برتر متحمل شده بود وارد دروازه این تیم شد و آخرین بار بیرانوند در آخرین فصل حضور خود قبل از رفتن به فوتبال اروپا پنالتی علی کریمی را در دربی مهار کرده بود.

در تاریخ لیگ برتر تنها ۵۳ درصد پنالتی‌هایی که به دروازه بیرانوند شلیک شده گل شده و از این نظر بین دروازه‌بان هایی که حداقل ۱۵ بار مقابل ضربات پنالتی ایستاده‌اند بهترین آمار را دارد. پس از بیرانوند مهدی رحمتی در ۵۷ درصد پنالتی‌ها تسلیم شده و محمد محمدی ۵۹ درصد پنالتی‌ها را گل خورده و از این نظر بهترین آمار نزد این ۳ دروازه‌بان است.

بیرانوند به جز پنالتی پرتغال در جام‌جهانی، پنالتی‌های عمان و کامبوج را در دیدارهای ملی مهار کرده است و از این نظر در تاریخ تیم ملی دروازه‌بانی ممتاز محسوب می‌شود.

بیرانوند در جمع ۵ دروازه‌بان برتر تاریخ 

علیرضا بیرانوند با بسته نگه داشتن دروازه‌اش در ۵۶ درصد مسابقات، بهترین عملکرد را در تاریخ لیگ برتر داشته است. این دروازه‌بان تا پیش از این هفته با ۹۵ کلین‌شیت در کنار محسن فروزان در رده پنجم بیشترین کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر بود. دیدار پرسپولیس و گل گهر علاوه بر حساسیت جدول رده‌بندی نبرد غیر مستقیم بین دروازه‌بان‌های ۲ تیم هم بود جایی که محسن فروزان ۲ بار دروازه‌اش باز شد ولی بیرانوند باز هم خوش درخشید و توانست دروازه اش را بسته نگه دارد. این دروازه‌بان با ۹۶ کلین‌شیت به تنهایی در رده پنجم بیشترین کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر قرار گرفته است.

بیرانوند در رقابت نزدیک دروازه‌بان‌ها در این فصل صدرنشین جدول کلین‌شیت است. این دروازه‌بان ۱۰ بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شده است که این بهترین عملکرد بیرانوند در تاریخ لیگ برتر است. سنگربان پرسپولیس پیش از این در لیگ هفدهم تا پایان هفته ۱۴، نه بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته بود که در این فصل عملکردی بهتر از ادوار قبلی به ثبت رساند.

وب گردی

    نظر شما